Manks Postat 11 november 2007 Postat 11 november 2007 hej, jag vet att ämnet varit uppe tusen gånger men hittade inget när jag sökte bland trådarna... (lite rostig förmodligen) Men jag ska fixa en fläkt till min huv för att dra ut lite fukt ur den. Har en sony ericsson mobilladdare 5.1 v 450 mA och en 80 mm datafläkt, 12 v 0.06A. De borde väl kunna kramas utan att huset brinner upp (ner?)Frågan är, min datafläkt har tre sladdar. röd svart gul och mobilladdaren har röd svart. den gula, är det bara att skita i den eller finns det 2-sladds-fläktar eller hur ska jag göra?/torstenEdit: stavfel Citera
_Manne_ Postat 12 november 2007 Postat 12 november 2007 om det är en "liten" kontakt på fläkten.. ca 1 cm bred, så är det datastyrningen på fläkten..hade den suttit i en dator så hade man kunnat 'ställa' varvtalet på den.kan vara så att fläkten inte startar på 5,1 v. bara testa och snurra igång den med handen då.när den väl roterar så kan den 'rulla på', det är tyvärr så att fläkten behöver mest effekt i starten.. Mvh Manne Citera
Manks Postat 12 november 2007 Författare Postat 12 november 2007 Tack för hjälpen. Jo, det var en "bred kontakt". misstänkte att den var till styrning eller något liknande Snabba svar som alltid här. Citera
Manks Postat 12 november 2007 Författare Postat 12 november 2007 heh. den var för klen. Men doften av ozon är ju alltid trevlig... Citera
_Manne_ Postat 12 november 2007 Postat 12 november 2007 skulle varit en 'snålare' fläkt då istället. Citera
Manks Postat 13 november 2007 Författare Postat 13 november 2007 blir att dra ner på classe o i morgon och köpa en riktig adapter. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.