Gå till innehåll

Vilken armatur


havre

Rekommenderade inlägg

Hejsan!

Haru nu kliat mig mig i huvudet ett par timmar då jag försöker lista ut skillnaden mellan två armaturer.

Det ena är Deltecs T5 armatur med reflektorer 60x5cm. 2x24 watt

Det andra är : Aqua Medic Sunbeam T5 2x24w. 60 cm

Vad är skillnaden? Förutom priset? Båda har reflektorer, samma watt, samma storlek...

Är Aqua Medic ett "bättre" märke?

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte speciellt många tillverkare av drivdon för T5:or som används ute i världen och det verkar inte vara någon speciell ordning på vilken dom använder. Dom jag kommer på just för stunden är:

Osram

Vossloh Schwabe (VS)

Tridonic Atco

Varav Aqua Medic använder sig av åtminstonde #2 och #3.

Jag skulle hellre tänka mig att det är marknadssegementen och till vilken kundkrets man riktar sig till. Det finns dom som vill satsa "all Deltec" eller "all Aqua Medic" och därför har dom liknande produkter, för dom som vill vara märkesfanatiker.

Sedan ska vi inte glömma bort att dom båda erbjuder egna kompletta akvarium (med T5) i sitt produktutbud...

Svar på frågan: Köp den som du tycker känns bäst och den du får bra service av.

Själv tycker jag Aqua Medic har haft bra servicerespons (och genom Benny på Simontorp). Deltec är proffs men jag har inte alltid fått samma snabba respons från dom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick svar igår på en förfrågan till Fauna Marin igår där jag undrade vart deras 4x24W och 6x24W tagit vägen. De skulle trevligt nog komma i slutet av november. Synd att de tog över en vecka på sig att svara på mailet bara, för jag hann under tiden beställa en 4x24W från ATI :) Dock bättre responstid än ATI som inte svarar på mail alls.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...