havre Postat 16 november 2007 Dela Postat 16 november 2007 Hejsan!Haru nu kliat mig mig i huvudet ett par timmar då jag försöker lista ut skillnaden mellan två armaturer.Det ena är Deltecs T5 armatur med reflektorer 60x5cm. 2x24 wattDet andra är : Aqua Medic Sunbeam T5 2x24w. 60 cmVad är skillnaden? Förutom priset? Båda har reflektorer, samma watt, samma storlek...Är Aqua Medic ett "bättre" märke?Mvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 16 november 2007 Dela Postat 16 november 2007 Det kan vara olika drivdon som gör skillnad i pris. Utseendet kan också spela in, hur mycket som lagts ned på desigenen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 16 november 2007 Dela Postat 16 november 2007 Det är inte speciellt många tillverkare av drivdon för T5:or som används ute i världen och det verkar inte vara någon speciell ordning på vilken dom använder. Dom jag kommer på just för stunden är:OsramVossloh Schwabe (VS)Tridonic AtcoVarav Aqua Medic använder sig av åtminstonde #2 och #3.Jag skulle hellre tänka mig att det är marknadssegementen och till vilken kundkrets man riktar sig till. Det finns dom som vill satsa "all Deltec" eller "all Aqua Medic" och därför har dom liknande produkter, för dom som vill vara märkesfanatiker.Sedan ska vi inte glömma bort att dom båda erbjuder egna kompletta akvarium (med T5) i sitt produktutbud...Svar på frågan: Köp den som du tycker känns bäst och den du får bra service av.Själv tycker jag Aqua Medic har haft bra servicerespons (och genom Benny på Simontorp). Deltec är proffs men jag har inte alltid fått samma snabba respons från dom. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
GustavF Postat 16 november 2007 Dela Postat 16 november 2007 Fick svar igår på en förfrågan till Fauna Marin igår där jag undrade vart deras 4x24W och 6x24W tagit vägen. De skulle trevligt nog komma i slutet av november. Synd att de tog över en vecka på sig att svara på mailet bara, för jag hann under tiden beställa en 4x24W från ATI Dock bättre responstid än ATI som inte svarar på mail alls. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.