Guest oceaN Postat 9 juli 2004 Postat 9 juli 2004 Hur lång tid per dag kan man ha tändt de olika ljuskomponenternade första veckorna utan att man får värsta algblommningen? Kör med 150W MH och 2*54W T5 (Actinic plus & Deep ocean) Citera
vahagn Postat 9 juli 2004 Postat 9 juli 2004 Hej!Jag har för mig att jag har läst 3h MH, medan T5 är tänd 1 timme innan och efter. Sen ökar man på med +1/2h MH och +1h T5 per vecka tills man är uppe i cirka 8-9timmar MH och 10-12timmar T5 per dag. Fast då var det även för inkörning av LS också och att man inte skulle bränna på med den nya MH-lampan som är splitter ny...Hoppas det blev rätt./Vahagn Citera
wrang Postat 9 juli 2004 Postat 9 juli 2004 Hejsan jag köpte ju begagnad levandesten utav en för 2½ vecka sedanHadde blandat nytt vatten i karet.Kör med maxljus, ljuset sätts på första lysrören vid 0900 och släcks ca 2245.Totalt rör det sig om 7st T5 54watt och 2st 24watt T5Har ej sett någon större algblommning i karet ännu...Har en sida där jag uppdaterar hur det går allt eftersom det börjar hända nått i karet.http://www.wrang.com/akvarium/uppstart_akvarium.htm Citera
Guest oceaN Postat 9 juli 2004 Postat 9 juli 2004 okej! tack för svaren. Kommer att lägga upp lite bilder senare Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.