GreyGoldfishes Postat 8 december 2007 Postat 8 december 2007 För ett tag sen så vart jag på Korallfisken och köpte en Cladiella.Försökte då sätta fast den med gummiband. Vilket resulterade i 2 koraller, även om gummibandet satt väldigt löst. Då provade jag med tandpetare. Ungefär samma sak hände.. Har nu 4 st mindre koraller som jag försökte limma fast med snabblimmet från drakfisken. Gick inte heller så bra. De satt väl fast till nästa dag då de började trilla bort en efter en och åka omkring i vattnet igen.Har ingen som helst aning om vad ja ska göra.Förslag? Citera
DaTrucka Postat 9 december 2007 Postat 9 december 2007 Lägg lite grovt korallgrus i en bytta som du lägger korallerna i, dom kommer växa fast i gruset. Ställ byttan där det är minsta möjliga cirkularion så korallerna inte blåser upp från byttan. Citera
Vargklo Postat 9 december 2007 Postat 9 december 2007 Markos tips ovan är bra, ju grövre grus desto bättre, allra helst krossad LS (dvs större än grus).Annars har jag hört tala som att det ska kunna gå att "sy fast" dem med fiskelina, men jag har inte provat själv. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.