Pear Postat 10 december 2007 Dela Postat 10 december 2007 Fråga!Såg att en av mina Turbosniglar krypit upp på glaset ovanför vattenytan, kan dom sitta där utan att vara i vattnet?Sedan sitter många helt still på samma fläck i timmar, men det är kanske normalt.Ny på turbosniglar därför denna fråga...... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trilobite Postat 10 december 2007 Dela Postat 10 december 2007 Turbosnäckorna verkar ofta vilja krypa uppåt. De klarar sig så länge de inte torkar ut, men de gör ju ingen nytta där uppe. Jag brukar släppa ned dem i karet igen, när jag ser någon vilsen stackare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 10 december 2007 Dela Postat 10 december 2007 jaa haha samma här, föresten så verkar mina turbosar ha förökat sig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pear Postat 10 december 2007 Författare Dela Postat 10 december 2007 Ok..Tack! Jo kan dom vända på sig själva om dom tippar omkull? Eller behöver dom hjälp på traven..... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
port513 Postat 10 december 2007 Dela Postat 10 december 2007 Mina sitter gärna där uppe mitt på dagen men sen när det skymmer så racear den över akvariet så på morgonen har jag fina välstädade glasrutor Mina skakar gärna skalet lite så att det klickar mot rutan, varför vet jag inte men det ser onekligen roande ut./Henke Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trilobite Postat 10 december 2007 Dela Postat 10 december 2007 Ok..Tack! Jo kan dom vända på sig själva om dom tippar omkull? Eller behöver dom hjälp på traven.....Jag brukar behöva vända dem om de hamnar riktigt illa. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Beppe Postat 10 december 2007 Dela Postat 10 december 2007 Jag hade ett gäng Nerites!? som gärna gick ända ut på utsidan. De kan sitta torrt ett bra tag. De som upptäckte på kortsidan hade säkert suttit där jättelång tid...de hade "torkat fast" , men kom igång igen efter att jag släppte tillbaks dem igen. De har tydligen anpassat sig till ebben Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pear Postat 10 december 2007 Författare Dela Postat 10 december 2007 Ja dom dras uppenbarligen till glasrutan dom rackarna.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.