Gå till innehåll

Storlek på tunze osmolator?


petnym

Rekommenderade inlägg

Vad är det för storlek på den dränkbara pumpen som ingår i tunzes osmolator 3155, (ie: hur smalt hål går den ned igenom)?

Ha, äntligen en fråga där jag vet svaret :)

Pumpen är 48mm och går alltså ned i ett ca 50mm hål. För mig som vile köra 25l dunkar för mitt vatten var de alltså för stora. Köpte dock nya motsvarande pumpar på Conrad, med diameter 38mm vill jag minnas. Dessa har inte samma diameter på anslutningen för slangen, men det löste jag med silicon. Så nu köra jag med 25l dunkar och Tunzes osmolator sedan en tid och det verkar fungera utmärkt.

Nästan helt säker på att den lilla pentrypumpen hos biltema fungerar lika bra, diameter 40mm. Har en sådan till annat, men då den också hade för liten anslutning till slangen och jag trodde Conrads var korrekt så skaffade jag pumpar från Conrads.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte du den HÄR ??

Skulle ju vara fint att få i pumpen i dunken samt att ha en fungerande i reserv. Osmolator är ju minst sagt beroendeframkallande...

.

Exakt den menar jag. Som sagt, Biltema har även denna: http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=87648 som borde fungera lika bra, men den är lite bökigare att få ned i dunken då den är lite större.

Jag är mycket nöjd med lösningen. Har två tankar med detta och nu kan jag ha tre dunkar som jag roterar. Två som är inkopplade och en som jag fyller på och byter in när en dunk börjar bli tom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...