Gå till innehåll

Kamp mellan koraller...


Speedster

Rekommenderade inlägg

Har lite ont om plats i mitt kar så nu har en brun digitata mot grön digitata växt ihop (det är väl inte hela världen), men runt om dessa har jag hysterix o o hydropora (tror jag det kallas). Och till råga på allt så har jag gröna knappolyper som börjar växa överallting känns det som.

Vad tror ni, kommer de gröna knappolyperna "ta över" stenkorallerna eller vem vinner den kampen?

Hur utrotar man knappolyper om man skulle vilja det?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är en hydnopora du har (grön) så kommer den, baserat på min egen erfarenhet, att bränna de andra korallerna ganska ordentligt. Värst är det med montipora, både grenande och flakväxande, där jag har råkat ut för att hela korallen dött på några dagar efter en bränning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skumt, har flakväxande montipora som vuxit runt digitatorna men de verkar trivas "tillsammans"/ på varandra.

Har vad jag trodde lila hydnopora (som jag kallade hydropora i mitt förra inlägg ;) ) där verkar dessvärre digitatan vinna iom att den bara växer rakt igenom. Ha tänkt flytta dessa snart fast jag har inget vidare utrymme o sätta dem på.

Största bekymret ser jag som knappolyperna om de skulle få för sig att "ta över min" LS.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...