Gå till innehåll

Skummare till 1000L ?


Per/Haninge

Rekommenderade inlägg

Jag skulle kolla runt efter flera alternativ,men som du säger så e du begränsad av höjden.1000 liter kräver en bra pjäs och vad det gäller ATI 200 så står det upp till 1000 liter medans Fauna Marins skummare bara tar 650 liter och för mig så ser det ut att vara samma skummare.Jag kan starkt rekomendera BK 250 intern som du kan få i den höjden du vill,jag beställde en själv som e lägre än orginalet.Den kostar en del men den e värd mer än en Gibson Flying-V gura.Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,varför kan du inte höja karet?är det en färdig trämöbel? ATI Bublemaster är en rotations skummare och där ingår de flesta Acua Care,Tunze ,Fauna Marin,Red Sea berlin, listan kan göras hur lång som helst, Buble King har bara en liknande model kopia i USA men kommer inte på namnet,men den är mega stor, Korallen-Zucht har ingen kopiator än ,finns en i Taiwan men om det är orginal eller kopia eller samma tillverkare vet jag inte,ATB är väll den som är närmas likt BK fast konisk och billigare,men då har du ju inte BK pump som utgör halva priset på skummaren, många jämför ATI och BK och säger att dom är väldigt lika och det stämmer att båda är byggda i plexiglas , men det är den enda likheten.Mvh Stefan ,ps Klubbson packar ihop sitt kar,han har en BK 250

post-1262-14468914866721_thumb.jpg

post-1262-14468914866823_thumb.jpg

post-1262-14468914866985_thumb.jpg

post-1262-14468914867086_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,varför kan du inte höja karet?är det en färdig trämöbel? ATI Bublemaster är en rotations skummare och där ingår de flesta Acua Care,Tunze ,Fauna Marin,Red Sea berlin, listan kan göras hur lång som helst, Buble King har bara en liknande model kopia i USA men kommer inte på namnet,men den är mega stor, Korallen-Zucht har ingen kopiator än ,finns en i Taiwan men om det är orginal eller kopia eller samma tillverkare vet jag inte,ATB är väll den som är närmas likt BK fast konisk och billigare,men då har du ju inte BK pump som utgör halva priset på skummaren, många jämför ATI och BK och säger att dom är väldigt lika och det stämmer att båda är byggda i plexiglas , men det är den enda likheten.Mvh Stefan ,ps Klubbson packar ihop sitt kar,han har en BK 250

Hej!

Bänken är färdigbyggd och att bygga om den är jag inte speciellt sugen på.

Tyvärr så fick jag råd att använda extern skummare men efter att ha läst här på forumet så dök frågan upp om en intern.

Nu är frågan bara att hitta en som fungerar i min sump och som lever upp till dom utlovade specifikationerna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...