GimliX Postat 31 december 2007 Postat 31 december 2007 Har en Mh belysning på 150 W över mitt kar på ca 150 L. Funderar på att köpa ny lampa till armaturen och undrar vilket kelvin som det blir snyggast ljus av med enbart en mh belysning. Citera
linkano Postat 31 december 2007 Postat 31 december 2007 Hej.Det beror på vem du frågar, vad du än köper så kommer någon att ändå att säga att det inte ser bra ut! Men skit i andra och gå efter egna ögon om du har möjlighet att se belysningar/akvarier. Kan bara säga att jag köpte 150W BLV lampa/14000K och det ser bra ut. Bra pris, bra ljus. Hade tidigare AquaMedic? 10000K. Nu vitare/blåare tycker jag, men å andra sidan så har jag som många andra defekt färgseende! Citera
papi Postat 31 december 2007 Postat 31 december 2007 Kör också med 14000K. Det blir ett vitt och neturalt ljus, varken varmt eller kallt. Citera
amazonas Postat 9 januari 2008 Postat 9 januari 2008 Hej GimliX !Hittade denna sida där du både kan läsa om MH och se lite olika kelvin =)http://www.marinedepot.com/ps_AquariumPage~PageAlias~lighting_metal_halide_bulbs_information.html Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.