Chabo Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 Hej hejSitter här och planerar inför min uppgradering av saltkar. Hittade den här skummaren, är det någon som har erfarenhet av den annars verkade ju den väldigt liten och smidig! (Ska försöka klara mig utan sump denna gången med) Citera
stigigemla Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 Som en ytterst ungefärlig tumregel kan du räkna med att skummarkroppen behöver rymma ungefär en liter för 100 liter akvarievatten. Det har med skummets sammansättning och så att göra men saltvatten är saltvatten så om någon tillverkare hävdar att deras skummare är mycket effektivare än så ljuger de. Citera
Raur Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 Hej hejSitter här och planerar inför min uppgradering av saltkar. Hittade den här skummaren, är det någon som har erfarenhet av den annars verkade ju den väldigt liten och smidig! (Ska försöka klara mig utan sump denna gången med)Jag har den och har den i ett 180 liters akvarium. Detta är mitt första saltvattensakvarium och det är nystartat (endast 14 dagar gammalt) men jag tycker den verkar göra sitt jobb och är hyffsat tyst Citera
Chabo Postat 6 januari 2008 Författare Postat 6 januari 2008 Man kanske skulle sattsa på den då, den ska ju klara upp till 500 l. Tycker som sagt att den verkar väldigt smidig. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.