Gå till innehåll

DOC Skimmer 9005


Chabo

Rekommenderade inlägg

Hej hej

Sitter här och planerar inför min uppgradering av saltkar. Hittade den här skummaren, är det någon som har erfarenhet av den annars verkade ju den väldigt liten och smidig! (Ska försöka klara mig utan sump denna gången med)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som en ytterst ungefärlig tumregel kan du räkna med att skummarkroppen behöver rymma ungefär en liter för 100 liter akvarievatten. Det har med skummets sammansättning och så att göra men saltvatten är saltvatten så om någon tillverkare hävdar att deras skummare är mycket effektivare än så ljuger de.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej hej

Sitter här och planerar inför min uppgradering av saltkar. Hittade den här skummaren, är det någon som har erfarenhet av den annars verkade ju den väldigt liten och smidig! (Ska försöka klara mig utan sump denna gången med)

Jag har den och har den i ett 180 liters akvarium. Detta är mitt första saltvattensakvarium och det är nystartat (endast 14 dagar gammalt) men jag tycker den verkar göra sitt jobb och är hyffsat tyst :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...