Gå till innehåll

Navigator 2500i Skummare


BroderIsak

Rekommenderade inlägg

  • 3 månader senare...

Jag fattar inte varför de envisas med att ta luften från skummarkoppen, varför inte ta "frisk" luft istället?

I mitt fall så försöker jag lufta ur CO2 med skummaren och då vill jag ju inte ha en direktkoppling mellen gammal och ny luft.

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske för att hindra den från att orsaka en översvämning? Som det ser ut, så i samma ögonblick som den riskerar att skumma över, suger den i sig skummet, och eventuell översvämning uteblir?

B!

Om man vill förhindra översvämning räcket det väl med en enkel avtappningskran som leder vattnet ned i sumpen igen.

Jag tror det är ljuddämpningen som de vill åt. Men beprövade Helmholzresonatorer borde väl ändå vara bättre, kan man anta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nja verkar vara en blandning av orsaker, min tyska är lite rostig men jag får det till att de genom att hämta luften från skummarkoppen

minskar avdunstningen,

minskar risken för att lukt från skummarkoppen sprider sig ut,

fuktig luft hindrar också att kalk att buggas upp på insuget,

ev överbliven ozon återvinns och luften stoppas direkt när skummaren är på väg att flöda över.

Undrar hur det påverkar skummningen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag är lite sugen på ny skummare och tycker denna är lite intressant, är dock lite osäker på prestandan. 2500 säger de ska klara upp till 2500l och den mindre upp till 1500l, men det känns ju som om jag skulle behöva 2500l till mitt ganska hårt belastade 720, vill ha lite överkapacitet. Samtidigt så är prisskillnaden till ATI BM 250 inte så stor och den vet man ju vad den går för.

Vad tycker ni?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...