Minerva Postat 8 januari 2008 Postat 8 januari 2008 Hej alla !Häromdan så köpte jag en korall av en i Tyringe de visste inte ricktigt vad det var för sort men vi gissar på någonsorts Euphyllia.Är det någon som kan bekräfta vad det är för art?Vad vill den ha för cirkulation?Hur starkt ljus vill den ha?Tack på förhand. Citera
aerie Postat 8 januari 2008 Postat 8 januari 2008 Svårt att säga på den bilden men kolla in Pearl coral(kommer inte ihåg vad den heter på latin i huvudet just nu), den växer också på det viset. Annars är nog Euphyllia en bra gissning, personligen skulle jag ge den samma förutsättningar som en Euphyllia och ta en ny bild när den expanderat sig lite. Citera
oveb Postat 8 januari 2008 Postat 8 januari 2008 Jättesvårt att se, det blir nog lättare när det slår ut.Ser lite ut som en ej utslagen bubbelkorall tycker jag (Plerogyra sinuosa). Citera
Minerva Postat 8 januari 2008 Författare Postat 8 januari 2008 ok vi få se vad det blir av den:ler: Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.