Gå till innehåll

Richard 546 Liter


Richard

Rekommenderade inlägg

Akvarieslödder ska hållas på nerevåningen sa min sambo, så det kan passa bra att folket fastnar där :)

Kul att du uppskattar huset och planlösning. Nu när du är så snäll blir det bjudning på grillen till sommaren. (jag behöver nämligen hjälp med att anlägga trädgården, så glöm inte spade och regnkläder)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 209
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hej,(akvarie slödder)var det därför du hade ditt andra kar i källaren? angående ljudnivån så antar jag att du kommer å strypa flödet ner så det blir hävert nu när du har ett extra hål till ytavrinningen,om du har röret rakt upp kan du få en virvel som börjar suga luft då hjälper det med en 90 böj ,har du en pump som alltid går åt ett håll så är vatten nivån i yt boxen +-1cm ungefär,kan sjunka lite efter några veckor,men om du stänger av pumpen vid vattenbyte så brukar det räcka med den backspolningen för att hålla retur röret någorlunda rent,jag laddar kaffebryggaren när du har vägarna för bi.Mvh stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt förra akvarium gick inte in genom dörren, så det var antagligen av den anledningen. Visst kommer det att bli som du skriver med hävert, jag har haft så på mina tidigare akvarium och det har funkat kanonbra. Jag har inte haft 90-böj iofs men det har funkat bra ändå. Ska testa med en böj och se om det gör någon skillnad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:wooow:Så smutt med plexisump & plexiskummare! :wooow:

:kung Smuttismuttkungen Richard slår till igen - hårt! -respekt

Och en liten kommentar om ditt kar till de som inte har sett det live: finishen är topp! Detta blir ngt extra! =)

SÅ märkvärdigt tycker jag inte att det är men tack ska du ha din gamle varankung: :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Sumpen höll tätt och jag ska vara igång med karet i slutet av veckan är det tänkt. Bänken kommer inte att vara färdig på ett tag känns det som, då företaget som ska lacka inte tycker att jag är prio nr1. Retur kommer att vara en gammal Grundfospump "quiet one". Jag har haft den på mitt tidigare akvarium och den håller säkert inte länge till men jag kör tills den rasar. Cirkulationen ska bestå av en oceansmotions 4-way som matas av en deltec 8070s. Detta är ett test som förhoppningsvis är helt tyst. Det blir en jäkla massa rör som tar stor plats och det är ju inte direkt positivt, men in i skåpet ska det. Hoppas på en uppdatering till helgen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sakta men säkert så händet det lite. har idag limmat de rör som jag måste ha för cirkulation från sumpen. 4-vägaren kommer att kopplas in vid senare tillfälle då jag inte hinner få hem behövda rördelar.

Det blev en helt vanlig blå bakgrund, jag satt och velade så mycket så att jag till slut inte brydde mig, blå hade dom i zooaffären så blå blev det.

post-756-14468915022813_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag har man haft eminent besök av en högt aktad forumsmedlem. Vi konstaterade eller snarare han, att jag hade för högt vattenstånd där skummaren ska stå. Jag hade inte gjort min läxa och hade inte en susning om hur skummaren skulle ställas in men det fick jag hjälp med. Det är tur att sumpen är tillverkad av akryl och ett par snabba hugg med dremmel gjorde att vattenståndet blev 7 cm lägre i skummarfacket. Tack och bock för hjälpen högt aktade forumsmedlem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

/.../Cirkulationen ska bestå av en oceansmotions 4-way som matas av en deltec 8070s. Detta är ett test som förhoppningsvis är helt tyst. Det blir en jäkla massa rör som tar stor plats och det är ju inte direkt positivt, men in i skåpet ska det. Hoppas på en uppdatering till helgen

Hej Richard!

Hur går det för dig med allt?

Vore kul att se rördragningar och sånt, om du orkar ... Har en känsla av att du har en del grejor färdiga vid det här laget, eller?

=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...