tropfrog Postat 15 januari 2008 Postat 15 januari 2008 HejNu har jag letat runt i hela Göteborg efter gummipackningar för min tankgenomföring, den gamla är inte riktigt frisk efter ett mindre läckage och tokspänning för att få stopp på det. Inte kan det väl vara så att man måste köpa en helt ny genomföring för att få en ny packning? Vet någon någonstans som kan tänkas ha 40mm gummipackningar? Eller kan man kanska köpa material och göra en själv?''MVHMagnus Citera
metcrue Postat 15 januari 2008 Postat 15 januari 2008 Vilken rörfirma som hälst borde ha packningar.Någon som säljer vattenpumpar, tryckluftsprylar...Annars har ju Ted och Bengan PVC prylar. Citera
tropfrog Postat 15 januari 2008 Författare Postat 15 januari 2008 Ingen av Göteborgs två mest välsorterade rörfirmor hade så stora packningar i lager. Affärer som säljer pvc finns det gott om, men det verkar vara värre med gummipackningar, jag vill ju just undvika att behöva köpa ny genomföring. Om någon ligger inne med packningar av denna dimentionen får ni gärna skicka ett pm.MVHMagnus Citera
Christer T Postat 15 januari 2008 Postat 15 januari 2008 Om du kontaktar Georg Fisher: http://www.georgfischer.se/index.cfm?uuid=55750931AF004114997EE61777AE13E1&o_lang_id=10 och säger att du har deras genomföringar så är dem säkert inte omöjliga med en ny packning. Citera
stigigemla Postat 15 januari 2008 Postat 15 januari 2008 Jag har en 1mm neoprengummiduk jag klipper till packningar av. Finns på firmor som säljer pooler och liknande. Försök komma åt något varuprov. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.