Gå till innehåll

Nybörjare


Matt_HiHat

Rekommenderade inlägg

Hej!

Har haft mitt akvarium igång nu under 5 månader. Bor i Falun och det är verkligen skitsvårt att få tag på koraller tyvärr :smiley13:. Har varit ute på jakt efter mindre kolonier med knappar etc, som ett startkit som får växa på sig liksom, utan några vidare resultat. Någon som har nåt att bli av med? Är sjukt tacksam för färggranna knappar och liknande! Jag har även lagt upp en annons om detta under "köp/sälj".

Är det några som har några tips på hyffsat lätta men snygga koraller (mest mjuk men även kanske nån enkel stenis)? Vore kanon med lite schyssta tips med vad som funkat bra för er i början :smiley20:.

Bifogar en gammal bild på hur det såg ut under uppfyllnaden, ska knäppa nya.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja precis, bussgods ska funka bra, det är inte så himla fasligt dyrt heller. Med Posten kan man ju köpa a-brev, då är det framme över natten. Lämnar man in det innan dom skjutsar iväg grejerna så tar det inte så många timmar från dörr till dörr.

Fördelen med att ha en startgrupp av koraller tror jag är att efter en tid så kan fragga av dem och byta med andra.

Kanonkul att många skriver föresten!

Sunny, skickade tillbaka ett svar nyss, jag har 110W/98l i belysning så jag tror jag kan ha lite stenisar också ;).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...