1275GT Postat 20 januari 2008 Postat 20 januari 2008 nån som har nått bra tipps ang bubbelfälla till skummare och röret från durson?har en del bubblor i karet nu trots glasskive bubbelfälla i sump.her en AC 1000V som lämmnar en del mickrobubblor. sen kommer det ju en del ur röret från durson också. har provat med strumpa på rören blir ju bättre. men finns det inget bättre man kan bygga? Citera
Sillen Postat 20 januari 2008 Postat 20 januari 2008 Låter konstigt att din bubbelfälla inte fungerar. Kan du ta en bild på den så kanske det går att se varför den inte funkar! Citera
1275GT Postat 21 januari 2008 Författare Postat 21 januari 2008 inte så lätt å få nån bra bild på sumpen då de e ganska trångt i skåpet.vattnet från skummare och durso kommer ju ner längst ut/närmast kameran. går sedan genom bubbelfällan. som består av 3 glasskivor. över-under-över. 2,5cm mellan. sedan ner i facket med LS samt returpump. Citera
Christer T Postat 21 januari 2008 Postat 21 januari 2008 Den bubbelfällan ser ut precis som i min sump där jag har rejält med bubblor i första facket men inga kommer upp i karet. Märkligt, enda skillnaden jag kan se är att jag har längre väg från bubbelfällan till returen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.