Pear Postat 23 januari 2008 Postat 23 januari 2008 Vad hänt med två av mina mjukkoraller Sinularia och Sarcopython, dom ser mer eller mindre avskalade ut, har hänt över en dag. Jag misstänker min Kamelräka, för mina clowner eller Chromis eller Scopas kan ju inte ha gjort något. Eller är det vattenvärden som spökar, mina övriga koraller Gorgonia, Skivisar, och knappar och Cladiella mår bra. Citera
MotorShip Postat 23 januari 2008 Postat 23 januari 2008 Mina sarcos gör liknande, men efter ett tag(under ett par timmar) är du utslagna igen. Sinularian kan jag inte hjälpa dig med. Men det ser ut som om du har ngn alg på den. Vet som sagt inte om det har med det å göra... Algen kanske täpper till porerna/polyperna. Citera
Lasse Postat 23 januari 2008 Postat 23 januari 2008 Det händer ofta - brukar repa sig efter ett tag. Gäller båda arterna.MVH Lasse Citera
a.nilson Postat 23 januari 2008 Postat 23 januari 2008 om den (sinularian) ömsar så slår den ut igen om nån dag. Citera
Holma Postat 23 januari 2008 Postat 23 januari 2008 Se bara till så du har bra cirkulation på dem så kommer det snabbare.. Citera
Pear Postat 25 januari 2008 Författare Postat 25 januari 2008 Nu idag har min Sinularia slagit ut, men hänger slapp ner på sidan. Kan den ta sig igen? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.