Trilobite Postat 2 februari 2008 Postat 2 februari 2008 Min älskade grenväxande montiporafragg som jag fick av Halogen har fått en död grenspets utan polyper. Är detta vanligt?Skall jag knipsa av den direkt så att det inte sprider sig, och hur långt in skall jag bita av i så fall? Citera
alofstrand Postat 2 februari 2008 Postat 2 februari 2008 ta bort den + lite levande... om det sprider sig så fragga den så fort som möjligt. Citera
pimo Postat 2 februari 2008 Postat 2 februari 2008 Det är ingen montipora dock, en seriatopora calendarium ( stavning? ).Jag brukar knipsa bort om någon gren eller del på en sps dör. Citera
Trilobite Postat 2 februari 2008 Författare Postat 2 februari 2008 tack för ID, skall knipsa i kväll när polyperna dragit ihop sig mer! Citera
jimmy Postat 2 februari 2008 Postat 2 februari 2008 har alltid haft problem med den korallen tror att jag provat 3 gånger och den har alltid gett med sig genom att det dör från toppen och innåt vet inte varför men jag tycker att den är svår.Men prova att nypa av den grenen å hoppas på det bästa Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.