Lövet Postat 4 augusti 2004 Postat 4 augusti 2004 Tjenare! Är det någon som vet om man kan ha T.ex räkor, krabbor, sjöstjärnor, snäckor eller dyligt från våran egen kust i ett rev akvarium. Är det en omöjlighet, att de förstör koraller eller tar död på övriga akvariet eller är det bara temperaturen som är för hög eller kan man vänja in dem till en högre temp?? / Daniel Citera
thomas5547 Postat 4 augusti 2004 Postat 4 augusti 2004 Då tror jag att du får ha ett kallvattens akvarium.. med en kylare.. och en annan skummare.. (tror jag) Poppulärt i England.. Citera
MichaelE Postat 4 augusti 2004 Postat 4 augusti 2004 Jag har vanliga tångräkor från östersjön i mitt rev kar så det går nog bra, lägg i dom i ett separat kar med lite av östersjö vattnet, en ökar du salthalten i några dar tills den är samma som i rev karet. Citera
jimmy Postat 5 augusti 2004 Postat 5 augusti 2004 Även jag har dessa om det är dom med blåa ränder på bennen ?När jag va på cypern fanns samma art även där så dom är nog ganska anpassningsbara Citera
MichaelE Postat 7 augusti 2004 Postat 7 augusti 2004 Dom hade det men nu har dom försvunnit, vet inte varför, förslag? Citera
MichaelE Postat 7 augusti 2004 Postat 7 augusti 2004 Der är ränderna som har försvunnit inte räkorna om du inte fattade det, skrv lite konstigt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.