per-åke Postat 7 februari 2008 Dela Postat 7 februari 2008 Funderar på att köpa osmos i morgon .En liten fundering jag har är om osmosen sänker PH-värdet,Jag har lite lågt redan nu med kranvatten.Ca:8,0 i PHJag vet att PH går ner efter osmosen men fixar det sig när man blandar i salt ?Om inte är det lätt att höja PH ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 7 februari 2008 Dela Postat 7 februari 2008 Funderar på att köpa osmos i morgon .En liten fundering jag har är om osmosen sänker PH-värdet,Jag har lite lågt redan nu med kranvatten.Ca:8,0 i PHJag vet att PH går ner efter osmosen men fixar det sig när man blandar i salt ?Om inte är det lätt att höja PH ?osmosvattnet i sej har ett lägre ph än kranvatten, o efter ett tag till o med lägre än 7.0, då de reagerar med luftens koldioxid. har du ett bra KH i akvariet o dessutom god cirkulation så du inte har ett överskott av koldioxid i akvariet, så är detta inga praktiska problem. då kommer du inte få någon ph sänkning i akvariet av osmosvattnet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.