Gå till innehåll

Dölja Teknik


Keek

Rekommenderade inlägg

Sitter och tittar i min balja och funderar på hur man kan dölja cirkulations pumpar m.m .

Det jag vill är att det skall se så naturligt ut som möjligt.

hur har ni gjort?

berätta och gärna bilder

tror flera kan vara intresserade och få ideer

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har målat baksidan svart och blev glatt överraskad för svarta pumpar och värmare försvinner in i den! De kamoufleras liksom utan att döljas...Jag känner mig jättenöjd! ( jag hade inte en tanke på den effekten när jag målade, men det blev en bonus):ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har ochså målat min baksida svart men är lite missnöjd all skit som far runt i akvariet syns så väl har ett 700liters med ca 50000liters cirkulation bra skummare o filterrening men ändå finns små partiklar kvar, måla svart är snyggt men partiklar syns bra är min åsikt

mvh Steve

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har dolt allt teknik bakom LS. Har staplat stenen så den går upp och bryter ytan. Att all teknik döljs så gott det går känns viktigt för mig, och att stenen bryter ytan tycker jag ger ett häftigt verklighetstroget utseende.

Konstruktionen har funkat fint trots att jag inte fäst stenen på något sätt, ända fram tills för en vecka sedan då jag rotade runt i karet och en sten trillade ner på en Euphyllia. Två grenar skadades och små bitar korallkött slets loss. Dessa två armar är nu helt döda.

En nackdel är att det inte finns jättemycket plats att sätta koraller på, för att kunna stapla stenen upp till ytan krävdes att basen var rätt bred så minst en fjärdedel av akvariets volym tas upp av sten. Å andra sidan har jag fått till en del överhäng och hålor som jag tycker ger liv och djup åt inredningen.

Nästa gång ska jag göra en plattare bakgrund i cement med ingjutna stenar i, och med utrymme för teknik. Har för mig jag sett någon artikel om konstgjord LS här på SG. Samma teknik borde gå att utnyttja för att göra platta bakgrunder med ingjutna stenar i.

Jag avskyr när teknik syns!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...