Cathulu Postat 12 februari 2008 Postat 12 februari 2008 När jag matar mina fiskar med pellets äts bara dom pellets som flyter på ytan och dom som singlar ner. Men dom struntar i all mat som kommer ner på botten och ligger där.Det känns så onödigt att "smutsa" ner akvariet med massa onödig mat.Nu till min fråga.Finns det någon fisk som äter pellets från botten eller något annat djur?//Jens Citera
Wiking Postat 12 februari 2008 Postat 12 februari 2008 Jag håller med, köp ett antal räkor de städar upp det som hamnar på botten. Du kan också mata saktare, släpp bara i lite mat i taget så de hinner äta upp det innan det når botten. Citera
jonasroman Postat 12 februari 2008 Postat 12 februari 2008 När jag matar mina fiskar med pellets äts bara dom pellets som flyter på ytan och dom som singlar ner. Men dom struntar i all mat som kommer ner på botten och ligger där.Det känns så onödigt att "smutsa" ner akvariet med massa onödig mat.Nu till min fråga.Finns det någon fisk som äter pellets från botten eller något annat djur?//Jens hur länge har du haft fiskarna och/eller matat med pellets?...dom brukar lära sej rätt snabbt att äta från botten, samtliga mina lärde sej detta på ett par veckor. Nu tycker jag pellets e de bästa som finns, man slipper att maten yr runt o fastnar o gömmer sej bland stenar o skrymslen. genom att de ligger still på botten, kan allt bli uppätet, när väl fiskarna lärt sej detta alltså. Citera
crille Postat 12 februari 2008 Postat 12 februari 2008 mina hinner inte sjunka! glupska firrar:), många lägre djur gillar det, vissa stjärnor eremiter räkor mm Citera
jonasroman Postat 12 februari 2008 Postat 12 februari 2008 mina hinner inte sjunka! glupska firrar:), många lägre djur gillar det, vissa stjärnor eremiter räkor mm du får sätta strypkoppel på dom crille;) Citera
crille Postat 13 februari 2008 Postat 13 februari 2008 skulle va det, men både kejsare o kirurger +tryckaren är otroliga till att äta:)vad har du för fiskar jens? Citera
erikerik999 Postat 14 februari 2008 Postat 14 februari 2008 Köp en gulkirurg om du ha plats, min käkar alltid de som hamnar på botten...haha han är fet och go:ler: Citera
Dave Postat 14 februari 2008 Postat 14 februari 2008 Som de andra säger så kommer fisken lära sig, mata mindre och sen räkor e goa o ha, coola kreatur! Sen finns det bottenlevande fiskar som byno och puellaris som håller sanden fin. Eller sandvändande sjöstjärnor som också tar det som blir över och grejar med sanden. Finns bara enkla lösningar på problemet : )Dave Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.