Gå till innehåll

Överbliven mat på botten.


Cathulu

Rekommenderade inlägg

När jag matar mina fiskar med pellets äts bara dom pellets som flyter på ytan och dom som singlar ner. Men dom struntar i all mat som kommer ner på botten och ligger där.

Det känns så onödigt att "smutsa" ner akvariet med massa onödig mat.

Nu till min fråga.

Finns det någon fisk som äter pellets från botten eller något annat djur?

//Jens

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag matar mina fiskar med pellets äts bara dom pellets som flyter på ytan och dom som singlar ner. Men dom struntar i all mat som kommer ner på botten och ligger där.

Det känns så onödigt att "smutsa" ner akvariet med massa onödig mat.

Nu till min fråga.

Finns det någon fisk som äter pellets från botten eller något annat djur?

//Jens

hur länge har du haft fiskarna och/eller matat med pellets?...dom brukar lära sej rätt snabbt att äta från botten, samtliga mina lärde sej detta på ett par veckor. Nu tycker jag pellets e de bästa som finns, man slipper att maten yr runt o fastnar o gömmer sej bland stenar o skrymslen. genom att de ligger still på botten, kan allt bli uppätet, när väl fiskarna lärt sej detta alltså.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som de andra säger så kommer fisken lära sig, mata mindre och sen räkor e goa o ha, coola kreatur! Sen finns det bottenlevande fiskar som byno och puellaris som håller sanden fin. Eller sandvändande sjöstjärnor som också tar det som blir över och grejar med sanden.

Finns bara enkla lösningar på problemet : )

Dave

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...