Sweppe Postat 18 februari 2008 Postat 18 februari 2008 Hej allihop...Jag har fått problem med min blåsfisk! Han ligger på botten och vill inte äta. Ser ut som att han andas tungt. Men rör man den så simmar den iväg men väldigt sakta. E det någon som tros veta vad problemet är?MVH Micke Citera
Hjorthen Postat 18 februari 2008 Postat 18 februari 2008 Jag hade samma problem men det var nog för att han hade ätit för mycket, men dom gör så där ibland sa han i djuraffären. Citera
Sweppe Postat 18 februari 2008 Författare Postat 18 februari 2008 okey.. får hoppas det är det. Han har ju fått 2räkor per dag i en veckas tid. Det kanske blev förmycket för honom då. Han kanske e förstoppad heheHan får nöjasig med 1 perdag nu då om han nu börjar äta igen då...Tack för hjälpen Citera
crille Postat 18 februari 2008 Postat 18 februari 2008 okey.. får hoppas det är det. Han har ju fått 2räkor per dag i en veckas tid. Det kanske blev förmycket för honom då. Han kanske e förstoppad heheHan får nöjasig med 1 perdag nu då om han nu börjar äta igen då...Tack för hjälpenförsök variera kosten lite Citera
alofstrand Postat 19 februari 2008 Postat 19 februari 2008 har råkat ut för samma, ta det lugnt den kommer att äta ihjäl sig annars, eller så växer den ur ditt kar snabbt! haha Citera
Sweppe Postat 19 februari 2008 Författare Postat 19 februari 2008 Det var nog tyvärr något annat... Han hade gått bort när jag kom hem nu! Citera
Hjorthen Postat 19 februari 2008 Postat 19 februari 2008 det var synd tt höra, dom säger ju att mata dom med högst 5 neontetror i veckan ialla fall den massan med mat tror jag. Citera
Hjorthen Postat 19 februari 2008 Postat 19 februari 2008 det var synd,jag känner med dig min har också dött. Men dom säger ju att mata med högst 4-5 neontetror i veckan , i alla fall så lite mat som 4-5 räkbitar i veckan. Citera
Hjorthen Postat 19 februari 2008 Postat 19 februari 2008 förlåt att jag skrev ungefär samma sak 2 gånger, jag såg inte att den kom fram Citera
petrol Postat 19 februari 2008 Postat 19 februari 2008 Ni som har rovfiskar precis som jag:Sötvattensfisk är ej mat för en saltvattensfisk.Använd färsk eller fryst saltvattensfisk. Sedan kan man laborera med hur fet fisken skall vara.Vill man att firren ska lägga på hullet eller ej? Äter den ofta eller sällan mm.Finns hur många trådar som helst där drakfisk ägaren är förvånad över att draken dött fast den fått en guldfisk i veckan.. Sammansättningen är fel för rovdjur. Citera
havre Postat 20 februari 2008 Postat 20 februari 2008 Ni som har rovfiskar precis som jag:Sötvattensfisk är ej mat för en saltvattensfisk.Använd färsk eller fryst saltvattensfisk. Sedan kan man laborera med hur fet fisken skall vara.Vill man att firren ska lägga på hullet eller ej? Äter den ofta eller sällan mm.Finns hur många trådar som helst där drakfisk ägaren är förvånad över att draken dött fast den fått en guldfisk i veckan.. Sammansättningen är fel för rovdjur.Av ren nyfikenhet, har ingen stor rovfisk själv.Hur är det med black mollys? De kan gå i saltvatten en kortare tid.Mvh Thomas Citera
petrol Postat 20 februari 2008 Postat 20 februari 2008 Mollys lever även på reven i Mexicanska gulfen.Hur det påverkar samansättningen får någon biolog utröna. Citera
Sweppe Postat 20 februari 2008 Författare Postat 20 februari 2008 Tackar för tipsen....Nu ska jag leta upp en ny blåsis sen får jag vara lite mer försiktig med maten.Tyckte ju om firren som fanken Men men tyvärr gick det ju som det gick Ingen som vet var det finns att köpa i närheten där jag bor? Citera
pimo Postat 20 februari 2008 Postat 20 februari 2008 Innan du köper en ny.Tänk på att dem blir stora, enligt vad jag läst på internet 30-40cm, dvs på tok för stora för ett 160l kar, så om du inte har uppgradering i planera kanske det är bättre att skippa denna fisk?En snygg och rolig puffer i mer lämplig storlek är canthigaster valentini. Citera
Sweppe Postat 20 februari 2008 Författare Postat 20 februari 2008 Innan du köper en ny.Tänk på att dem blir stora, enligt vad jag läst på internet 30-40cm, dvs på tok för stora för ett 160l kar, så om du inte har uppgradering i planera kanske det är bättre att skippa denna fisk?En snygg och rolig puffer i mer lämplig storlek är canthigaster valentini.Jodå det finns uppgraderingsplaner. Har ett 400l hörnakvarium som snart ska bli saltvatten. Men jag ska kolla upp canthigaster valentini och se vad det är Citera
TreFyraFem Postat 23 mars 2008 Postat 23 mars 2008 Nu vill jag inte vara petig, men den fisken som är på bilden är faktiskt en fläckig igekottfisk Så det är ingen blås fisk utan en fläckig igelkott fisk, förlåt om jag va störig Citera
a.nilson Postat 24 mars 2008 Postat 24 mars 2008 hade en igelkottfisk innan o den växte som F_N. han åt tills han va mätt o sen simmade han in i sin grotta o lade sig. när jag gjorde av med honom så va han över 20cm. o ca 1½år. har fotoat en sådan i det vilda som var lätt över 50cm. har iofs svårt att tro att dom blir så stora i fångenskap.köper du en ny kan du prova mata även med sötvatten sniglar o musslor. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.