Gå till innehåll

Min blåsfisk är sjuk????


Sweppe

Rekommenderade inlägg

okey.. får hoppas det är det. Han har ju fått 2räkor per dag i en veckas tid. Det kanske blev förmycket för honom då. Han kanske e förstoppad hehe

Han får nöjasig med 1 perdag nu då :) om han nu börjar äta igen då...

Tack för hjälpen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okey.. får hoppas det är det. Han har ju fått 2räkor per dag i en veckas tid. Det kanske blev förmycket för honom då. Han kanske e förstoppad hehe

Han får nöjasig med 1 perdag nu då :) om han nu börjar äta igen då...

Tack för hjälpen

försök variera kosten lite

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som har rovfiskar precis som jag:

Sötvattensfisk är ej mat för en saltvattensfisk.

Använd färsk eller fryst saltvattensfisk. Sedan kan man laborera med hur fet fisken skall vara.

Vill man att firren ska lägga på hullet eller ej? Äter den ofta eller sällan mm.

Finns hur många trådar som helst där drakfisk ägaren är förvånad över att draken dött fast den fått en guldfisk i veckan.. Sammansättningen är fel för rovdjur.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som har rovfiskar precis som jag:

Sötvattensfisk är ej mat för en saltvattensfisk.

Använd färsk eller fryst saltvattensfisk. Sedan kan man laborera med hur fet fisken skall vara.

Vill man att firren ska lägga på hullet eller ej? Äter den ofta eller sällan mm.

Finns hur många trådar som helst där drakfisk ägaren är förvånad över att draken dött fast den fått en guldfisk i veckan.. Sammansättningen är fel för rovdjur.

Av ren nyfikenhet, har ingen stor rovfisk själv.

Hur är det med black mollys? De kan gå i saltvatten en kortare tid.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Innan du köper en ny.

Tänk på att dem blir stora, enligt vad jag läst på internet 30-40cm, dvs på tok för stora för ett 160l kar, så om du inte har uppgradering i planera kanske det är bättre att skippa denna fisk?

En snygg och rolig puffer i mer lämplig storlek är canthigaster valentini.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Innan du köper en ny.

Tänk på att dem blir stora, enligt vad jag läst på internet 30-40cm, dvs på tok för stora för ett 160l kar, så om du inte har uppgradering i planera kanske det är bättre att skippa denna fisk?

En snygg och rolig puffer i mer lämplig storlek är canthigaster valentini.

Jodå det finns uppgraderingsplaner. Har ett 400l hörnakvarium som snart ska bli saltvatten.

Men jag ska kolla upp canthigaster valentini och se vad det är :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

hade en igelkottfisk innan o den växte som F_N. han åt tills han va mätt o sen simmade han in i sin grotta o lade sig. när jag gjorde av med honom så va han över 20cm. o ca 1½år. har fotoat en sådan i det vilda som var lätt över 50cm. har iofs svårt att tro att dom blir så stora i fångenskap.

köper du en ny kan du prova mata även med sötvatten sniglar o musslor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...