joelkorn Postat 19 februari 2008 Dela Postat 19 februari 2008 Hallå. jag undrar hur lång tid de tar innan man ska sätta i de första korall djuren och kanske nån krabba eller räka? väntar heldre för länge än för kort har inte brottom...Vilka sorter är att rekomendera? Om man inte vill ha så stora koraller vad kan man göra då? (finns de nån sida som har lite angivningar på hur stora koraller blir)? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 19 februari 2008 Dela Postat 19 februari 2008 Jag tycker du kan sitta i några räkor och några koraller några dagar efter det att du haft din nitrit topp. Denna topp brukar komma efter 2-4 veckor. Har du haft denna topp?Sarcophyton och Sinularia anses vara lätta koraller. Skivanemoner är också trevliga djur. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 20 februari 2008 Dela Postat 20 februari 2008 Bland stenkorallerna rekommenderar jag montipora digitata och capricornis. En förgrenad och en flakväxande som båda finns i flera färger och inte är så krävande.En site som har mycket allmän information är wetwebmedia.com Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
joelkorn Postat 20 februari 2008 Författare Dela Postat 20 februari 2008 Hur mkt ska de gå upp ca för att man ska veta att denna topp har kommit?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 20 februari 2008 Dela Postat 20 februari 2008 Man kan inte i förväg veta hur mycket det går upp innan det vänder ner och försvinner.Testa nitrit var 3:e så ser du när det kommer och försvinner. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.