martin84 Postat 20 februari 2008 Postat 20 februari 2008 hej undrar om det finns något bra sätt att ta bort kalk alger från en btn slimline bakrund.... skall lägga ner dettta kar och köra sött i det så jag vill inte kalkalgerna kvar.Mvh martin Citera
_Manne_ Postat 20 februari 2008 Postat 20 februari 2008 Tror att dom kommer att försvinna automatiskt efter en tid i sötvatten faktiskt.. Citera
oveb Postat 20 februari 2008 Postat 20 februari 2008 Om bakgrunden sitter kvar i akvariet så lägg det på "rygg", lägg hushållspapper och bakgrunden och impregnera det med ättika. Efter ett par timmar så går kalkalgerna att skölja bort.. Citera
Arcticreef Postat 20 februari 2008 Postat 20 februari 2008 Tror att dom kommer att försvinna automatiskt efter en tid i sötvatten faktiskt..Min erfarenhet också. Jag brukar få röda kalkalger på algmagneten. Sätter då ned den i sötvattensburken och de är borta på ett par dagar. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.