Guest jörgen Postat 10 augusti 2004 Postat 10 augusti 2004 Har hittat en glasmästare som kan bottenborra mitt akvarium, meen innan han gör det skulle jag behöva veta vad en lämplig dimension på röret kan vara. Har ett 250 liters kar. Citera
Klubbsson Postat 10 augusti 2004 Postat 10 augusti 2004 OK, jag behöver svar på samma fråga men till ett 720L Citera
christian Postat 10 augusti 2004 Postat 10 augusti 2004 Det spelar igen roll hur stort karet är, bara returpumpens storlek.Om ni söker lite så kommer ni nog hitta nått. Jag vet att frågan varit uppe tidigare. Citera
Guest jörgen Postat 13 augusti 2004 Postat 13 augusti 2004 OK!.Men hur är det med dimension/vattenflöde och ljudnivå?Vill att ha det tyst!, utan porlande och brus.(har ett jobb med MYCKET BULLER)I min mening borde antingen ett litet vattenflöde eller kanske någon form av vattenlås fungera men jag har inte provat än. Någon som vet?/ jörgen Citera
Niclas Postat 13 augusti 2004 Postat 13 augusti 2004 Bygg en Durso standpipe så får Du en tyst ytavrinning.Länk:http://www.dursostandpipes.com/Har en miniversion själv, knäpptyst. Citera
christian Postat 13 augusti 2004 Postat 13 augusti 2004 Om du tar och stryper återflödet så pass mycket att det inte blir ettvattenfall i röret så är det tyst. Sätt bara en ventil i andra ändan.Sen kan du ha hur stora hål som helst. Grejen med små rör är ju att dethar ett relativt stort motstånd och då fylls röret upp med vatten. Citera
Schull Postat 13 augusti 2004 Postat 13 augusti 2004 Hej! Jag borrade mitt med en 42mm borr tror att det är lite standard!/Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.