Halogen Postat 4 mars 2008 Postat 4 mars 2008 Hej,Måsta akvariet stå på en hel yta, typ en platta. Eller kan den/dom stå på 2 stycken paralella reglar eller liknande? Jag ska bygga en akvarie ställning med plats för flera burkar, hade jag tänkt./ Hälsningar Pär Citera
Laggeman Postat 4 mars 2008 Postat 4 mars 2008 Det beror sig nog på storleken på karet, och därtill vikten på det hela, samt glastjockleken. Små burkar är ju lättare att ha stående på tvärs/längsgende reglar, medans lite större burkar bör stå på hela bottenglaset, undantaget ramakvarier. Var gränsen går storleksmssigt får du nog ta och kolla upp med en glasgrossist, så du kan få hållfastheten på glaset. Citera
Halogen Postat 4 mars 2008 Författare Postat 4 mars 2008 OK, tack. Det kommer att bli 100-150 liters tankar i 6mm. Jag tycker det borde gå bra att ställa på längsgående reglar. /PP Citera
Lasse Postat 4 mars 2008 Postat 4 mars 2008 jo, upp till en meters spänvid är inga problem för aluminiumställningar - du kan ha längre spännvidd om du har annat och kraftigare material.MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.