Orion Postat 11 mars 2008 Dela Postat 11 mars 2008 undrar svenska namnet samt beteende m m ? Mvh Fredde. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Minerva Postat 11 mars 2008 Dela Postat 11 mars 2008 kan tyvär inte hjälpa dig med namnet ,men snygg var den Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 11 mars 2008 Dela Postat 11 mars 2008 Stonogobiops nematodes, ca 4cm kan leva i symbios med en pistolräka och vill ha sandbotten för att trivas. Kan vara aggresiv mot andra bottenlevande, två hanar kommer med högsta sannolikhet att slåss. Maten bör vara varierad men proteinrik.Svenska namn gör inte direkt nån nytta, försöker du tex beställa med ett svenskt namn så kan du få olika fiskar i varje butik du går till;)//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Orion Postat 11 mars 2008 Författare Dela Postat 11 mars 2008 ok,tackar:)sandbotten har den så den borde trivas ^^ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 11 mars 2008 Dela Postat 11 mars 2008 Nixon har rätt namn och jag har haft denna fisk till och från i mer än ett år. Min erfarenhet är att det är en skygg fisk som kan försvinna i mitt RSM (110 liter) totalt och vara helt osynlig i några veckor. Sen dyker den upp. Jag har en som bor i en håla uppe i den levande stenen och en som verkar bo lite längre ner. Jättetrevlig och en av mina absoluta favortiter - Gobyn med handtag som min fru brukar kalla den.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Matt_HiHat Postat 12 mars 2008 Dela Postat 12 mars 2008 Nån som vet ifall den vänder sand? Är ute efter en trevlig liten sandvändare nämligen och den här såg ju nice ut. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 12 mars 2008 Dela Postat 12 mars 2008 Nej, det gör den inteMVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Matt_HiHat Postat 12 mars 2008 Dela Postat 12 mars 2008 Attans Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Orion Postat 12 mars 2008 Författare Dela Postat 12 mars 2008 min bor bakom en stor rörmask som jag har,riktigt fina är dom! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.