Gå till innehåll

Korankejsare


Marineman

Rekommenderade inlägg

Jag köpte en korankejsare i Torsdags.

I början så verkade den trivas,men nu gömmer den sig bara bland stenarna och kommer fram allt mer sällan.

Kan även nämna att jag har 2 clowner och en sandvändare i karet och de verkar inte jaga honom.

Vad beror hans skygga beteende på?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur går de ihop nu efter en tid?

Har det varit några slagsmål dem emellan?

Har varit hur lugnt som helst, verkar som om min första koran börjat att färga om lite mer, han har stått stilla ett tag men nu verkar det hända, även imperatorn verkar ändra lite så det var nog bra med ett tillskott.

Mvh Sverker

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Niclas.. har det skett några förändringar eller har du varit och pillat något i karet sedan du skaffat honom ? Kör du UV eller liknande ?

Såg att du hade 200 liters kar.. har upplevt att kejsare blir lättare stressade i mindre kar,tror inte att det inte är något att oroa dig över.. den är nog bara lite blyg.. så länge du inte ser några tecken på svaghet eller sjukdom hade jag bara låtit allt va, så tror jag allt faller på sin plats.

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kom precis hem från jobbet,då var han död.

Lite trist,det var en jättefin fisk.

Jag har inte rört något i karet sedan han kom i,han verkade trivas de första 2 dygnen,sedan blev han mer och mer tillbakadragen,noterade även igår att han bleknade snabbt!

Jag ger mig inte,för försöka förhandla mig fram ett bra pris på en ny,de är ju så himla granna!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan ju faktiskt ha stressats till döds av transport, ny miljö, fångstmetod om den inte odlats! Men vet ju aldrig om de cyanidfångats eller inte! Bara en tanke!

Precis - analyserar man, så vet man. Cyanidfångst krävs det väl obduktion för, inte så lätt för oss lekmän :). Du kan ju fråga hur länge den gått hos handlarn och eventuell karantän.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Helt rätt!

Därför skriver jag här för att höra vad jag har gjort för fel.

Jag vill inte handla hem en massa fiskar för att skicka dem i döden.

Jag menade inte att skaffa en ny fort som fasen utan att försöka göra det bättre nästa gång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Niclas.. jag hade själv en likvärdig erfarenhet i början,

köpte på mig en jätte fin lite Navarcus från hawaii.. tänkte att det skulle gå bra då de ska va bra på fiska.

Karet mitt var 170 liters min navarchus dog efter en kort tid... trotts 20w uv o allt... ibland går det snett.. så e det helt enkelt men.. jag tror att det vore lättare för dig att ta hand om kejsare i ett större kar.. för de är faktiskt lite svåra fiskar.

Du kan prova me fler men de e lite gambling.. i 200 liter finns det mindre imyta mindre yta för gömmställen och mindre platser där dett kan växa svamp och annat gott som den kan tugga me jämna mellanrum.

Dvärgkejsare kanske ?

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...