Gå till innehåll

Era favorit kirurger


Fredrik.g

Rekommenderade inlägg

Riktigt fina Lotta. Är den första på bild en Acanthurus leucosternon? Jag har blivit lite sugen på att testa en leucosternon och en japonicus. Både är riktigt fina :)

Javisst är det fina firrar, men bestäm dig för en av dem! Jag har svårt att tänka mig att du kan få det att fungera med båda i ett 450l kar....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt fina Lotta. Är den första på bild en Acanthurus leucosternon? Jag har blivit lite sugen på att testa en leucosternon och en japonicus. Både är riktigt fina :)

hyfsat säker på att en stryker med i den kombinationen tyvärr.. 2 extremt fina fiskar.. har själv en Acanthurus Leucosternon och "han" betämmer i akvariet.. här även en Zebrasoma desjardinii som är i samma storlek som viker sig för denna fisk.(nyligen tillkommen) har också 2 kirurger till i mindre storlek , Paracanthurus hepatus , Zebrasoma veliferum , dessa 2 som inte är hälften så stora rör den inte.. dom har ställt in sig i ledet så att säga..

första dygnet efter isläppandet av Zebrasoma desjardinii är ju kritiskt , då åker den på stryk av Acanthurus leucosternon en del och fick en del smällar åt båda hållen, sen nästa dag så simmar dom sida vid sida som inget hade hänt, dock allt är ju en chansning när det gäller dessa fiskar, men har du möjlighet o sätta i Acanthurus leucosternon sist så är det att rekommendera säger alla..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, då ska jag alltså försöka börja med en mindre aggressiv kirurgart för att släppa i en Acanthurus leucosternon till sist. Detsamma bor väl gälla japonicus, istället för leucosternon menar jag. Sorry om jag är förvirrad :S Tack för tipsen och info manne mlf. Uppskattas så man slipper göra misstag pga dålig koll

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom är oxå vackra!

Är det denna som gick ett par månader hos Göran?? När jag skulle ner och hämta den hade någon som heter Lotta hemtat den. Fick dock in en nu som jag högg direkt. Lätt min favoritkirurg. Synd att det är så svårt att få rättvisande foton.

MVH

Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt fina Lotta. Är den första på bild en Acanthurus leucosternon? Jag har blivit lite sugen på att testa en leucosternon och en japonicus. Både är riktigt fina :)

Vad jag har läst mig till så är den här kirurgen extremt känslig mot prick. Stämmer det?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...