Gå till innehåll

Euphyllia Glabrescens


DanneH

Rekommenderade inlägg

Är det någon som vet om det är vanligt att Euphyllia Glabrescens kan hålla sig ihopdragna i flera dagar?

Jag har "byggt om" i akvariet för några dagar sedan och nu håller sig korallen helt ihopdragen men den verkar inte vara död.

Alla värden i vattnet är stabila förutom nitraten som stigit något, men det gör den ju oftast om man rör om för mycket i karet.

Den har inte påverkats av att man omorganiserat i karet förut men nu ser den verkligen inte ut att må bra.

Är dom känsliga för nitrat? någon som vet?

Jag har kollat följande halter:

Nitrat. något hög

Nitrit. Väldigt låg

Phosphat. Väldigt låg

PH. 8

KH 8-9

Calcium: Bra

Något annat den kan tänkas vara känslig för som jag inte tänkt på att mäta?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får den mycke cirkulation på den nya platsen?Det brukar de inte tycka om

Jag har satt den ganska skyddat så jag tror iaf inte det, men tack för tipset iaf, det har jag inte tänkt på..ska prova fimpa pumparna ett tag så får vi se vad som händer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom kan vara kinkiga i ett par veckor tom.

Framförallt om man flyttat och byggt om i karet, det innebär helt andra förhållanden vad gäller cirkulation och ljus. Försök hitta ett ställe med relativt lite cirkulation och lagom med ljus, låt den sitta där i åtminstone en vecka, händer det inget så får du försöka flytta den igen eller rikta om cirkulationen lite. Hlst ska man undvika att flytta runt dom för mycket eftersom dom är ganska känsliga mot "brown jelly disese", den innebär döden på några timmar om det vill sig illa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...