Keek Postat 24 mars 2008 Postat 24 mars 2008 Jag satt i solen igår och tog ett glas vin.När vinet var slut i glaset så satt jag och lekte med glaset och ljuset som slog igenom. Ljuset bryts ju som i en prisma.Då fick jag en ide (dom kommer alltid efter 1-2 glas vin konstigt) skulle man inte kunna bryta ljuset på ett t5-rör på några ställe med en prisma från en kristalkrona och få ett glitter ikaret?Allternativ göra en "Glittermaskinen" med en vanlig glödlampa eller vita Led osvJag har ingen kristallkrona så jag kan inte testa men slänger ut iden så kan väll någon göra en testfinns väl lite olika prismor och välja på så man får väl testa några olika och med vilken ljuskälla man kan användaom det skulle fungera så kan man köpa lösa kristallprismor och fixa glitter i karet för någon tiakom med synpunkter och utveckla gärna idenom ni testar så vill jag se foto här Citera
Sillen Postat 24 mars 2008 Postat 24 mars 2008 Att du inte får glitter med T5 beror på att brytningarna tar ut varandra då ljuskällan är så stor relativt vattenytan. Det är därför du får på MH som är mindre yta på! Citera
Keek Postat 24 mars 2008 Författare Postat 24 mars 2008 jepp jag vet . en prisma koncentrerar ju ljuset till vissa " streck" och då skulle man väll få en liknande effekt när ytvågorna sen flyttar dessa streck? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.