Gå till innehåll

Önskar foto och tips på T5 ljus...


tricella

Rekommenderade inlägg

Finns det någon som vet en sajt eller en tråd här där man kan se olika bilder på akvarium med ljus från T5 rör?

Jag ska beställa lysrör till mitt sötvattenkar och vill gärna se lite hur ljuset ser ut på en del rör så bifoga gärna foto i ert svar om möjligt.

Jag väljer mellan Aqua Medic eller Deltec lysrör där jag gärna vill ha liknande färgåtergivningskombo som på Power Glo och Aquarelle...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varför inte använda aquarelle T5 rör?

Annars tycker jag att det är svårt att bedömma på bilder hur ljuset kommer att bli, kameran fångar inte ljuset som ögat ser de. Samt så kan det variera beroende på vad du har för inställningar på skärmen, både hos den som behandlar bilden samt din skärm.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade givetvis använt Aquarelle och Power Glo T5 rör om det hade varit möjligt...men de finns inte i storleken 146cm/80W...så därför frågar jag här.

Jag har foton på mitt egna kar med ljuset från Aquarelle/PowerGlo kombon så det var den jag hade tänkt jämföra..och visst ser man skillnader även på foton.

Det var något liknande denna som jag hade hoppats på om T5...

http://saurama.aqua-web.org/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror som de som skrivit ovan att det är omöjligt att avgöra färgen och skillnaden på lysrör på en forumsida som den här.

Först måste man exponera helt rätt med kameran sedan ska vitbalansen vara rätt inställd och sedan ska datorskärmarna vara exakt lika kalibrerade.

Känns lättare att vinna högvinst på triss än att pricka rätt i färgerna!

Jag tror det är bättre att fråga vad andra är nöjda med och sedan får man chansa lite och kanske köpa något nytt rör extra för att bli nöjd.

Sen ska man kanske tänka lite vad man vill ha, bara snyggt eller är tillväxten viktig också?

Mvh Lucas:-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...