judas Postat 5 april 2008 Postat 5 april 2008 Vilket lim är mest lämpligt att använda till att fästa plastkammen till överflödesboxen, dvs fästa plast till glas?MVH Johan Citera
Vargklo Postat 5 april 2008 Postat 5 april 2008 Jag har använt vanligt avkariesilikon, det fungerar utmärkt. Fördelen med silikon är att det är enkelt att ta bort igen med ett rakblad om man senare märker att man t.ex. satte fast kammen på fel höjd (eller behöver byta kammen).Grattis till det nya karet som jag såg dig lasta in i släpkärran idag, förresten. Kanske kommer det bilder på bygget framöver EDIT: Jag skrev parallellt med skribenten ovan, ser jag. Citera
judas Postat 5 april 2008 Författare Postat 5 april 2008 Ingen aning vilken plast det är.Jag trodde silikon inte fäster speciellt bra till plast, men jag ska testa med det. Det dröjer nog en månad innan karet kommer igång, sen får vi se om det kommer några bilder. Har ju inte "orkat" lägga ut bilder på gamla karet än:smiley9: Citera
_Manne_ Postat 5 april 2008 Postat 5 april 2008 blir ingen gigantisk belastning på kammen så det kommer att fungera. har det så själv.. man blir ju tvungen o hitta en medelväg i det läget., och ett lim som sitter riktigt bra i kamen fäster då betydligt sämre i glaset än tex silikon i plasten.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.