Guest Johan6504 Postat 18 augusti 2004 Postat 18 augusti 2004 HejBehöver bygga en ställning till ett karpå ca 700L men är osäker på hur jag skall gå till väga.Jag har svets och skulle kunna svetsa samman en ställning i stål men det verkar inte riktigt klokt med tanke på hur saltvatten och stål förr eller senare rostar.Från min tidigare akvarie tid minnsjag att jag hade ett 750L's LLI akvarium där ställningen var gjord av aluminium sammansatt med plastknutar. Hittade ett liknande system på BAUHAUS här i Göteborg., skulle detta hålla? Skulle vara tacksam för funderingar i hur hållfast deta hela måste vara och vilka material ni använt.Utseendet är mindre viktigt för mig då det hela skall döljas mellan två väggar. Citera
SeaDweller Postat 18 augusti 2004 Postat 18 augusti 2004 Tjena, akvarielagret i Bromma-Stockholm säljer just nu ut aluställningar vet jag. Hör med dem. Lycka till. Citera
jannemannen Postat 18 augusti 2004 Postat 18 augusti 2004 Bygg med Lecablock vetja ! Enkelt, billigt och stadigt ! Mvh/ Janne Citera
wrang Postat 18 augusti 2004 Postat 18 augusti 2004 Hejsan att svettsa går bra bara du målar dom sedan med en grundfärg tex hammarlack Visst håller det med Aluställning oxså. Se bara till att Plastknutarna innehåller metalvinklar, har nämligen sett hos en kompis där hanns knutar började ge vika och att hela ställningen såg en aningens ranglig/vinglig utEller så bygger du dig en ställning utav 2'4 reglar Citera
SeaDweller Postat 23 augusti 2004 Postat 23 augusti 2004 Hej igen, vid mitt senaste besök på akvarielagret såg jag att aluställningen till 720 liters, medfyra benparkostade 500:-De är jäkligt bra för man kan ljustera höjden på varje ben om man tex har ojämnheter i golvet. Detta kan görasäven när karet är fyllt med vatten. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.