Gå till innehåll

Bygga ställning till 700L


Guest Johan6504

Rekommenderade inlägg

Guest Johan6504

Hej

Behöver bygga en ställning till ett karpå ca 700L men är osäker på hur jag skall gå till väga.

Jag har svets och skulle kunna svetsa samman en ställning i stål men det verkar inte riktigt klokt med tanke på hur saltvatten och stål förr eller senare rostar.

Från min tidigare akvarie tid minnsjag att jag hade ett 750L's LLI akvarium där ställningen var gjord av aluminium sammansatt med plastknutar. Hittade ett liknande system på BAUHAUS här i Göteborg., skulle detta hålla? Skulle vara tacksam för funderingar i hur hållfast deta hela måste vara och vilka material ni använt.

Utseendet är mindre viktigt för mig då det hela skall döljas mellan två väggar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan att svettsa går bra bara du målar dom sedan med en grundfärg tex hammarlack

Visst håller det med Aluställning oxså. Se bara till att Plastknutarna innehåller metalvinklar, har nämligen sett hos en kompis där hanns knutar började ge vika och att hela ställningen såg en aningens ranglig/vinglig ut

Eller så bygger du dig en ställning utav 2'4 reglar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej igen, vid mitt senaste besök på akvarielagret såg jag att aluställningen till 720 liters, medfyra benparkostade 500:-De är jäkligt bra för man kan ljustera höjden på varje ben om man tex har ojämnheter i golvet. Detta kan görasäven när karet är fyllt med vatten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...