Gå till innehåll

Kocksmocks AM Chromis


Kocksmock

Rekommenderade inlägg

Nu så.. En Asterinastjärna och några discosoma sp.

post-3561-14468915339422_thumb.jpg

Fler discosoma av någon typ och clownen är med på ett hörn.

Den högra discosoman är grymt hungrig och drar med sitt byte i underjorden..

post-3561-14468915339982_thumb.jpg

Det kommer fler... Går lite knackigt med tekniken bara.

post-3561-14468915339185_thumb.jpg

post-3561-14468915339766_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Slutligen lite knappar som jag tycker mycket om.

post-3561-14468915343239_thumb.jpg

Jag kan skrapa ihop lite småsten med knappar om någon här i krokarna vill byta.

Jag är intresserad av det mesta och tanken är att Xenia ska växa på baksidan av hela revet men det sket sej med min frag. Nån som har Xenia till övers??

post-3561-14468915343482_thumb.jpg

Det här var allt för den här gången gott folks!

Jag får återkomma med fler och förhoppningsvis bättre bilder när det har hänt nåt.

Simma lugnt tills dess!!

post-3561-14468915342925_thumb.jpg

post-3561-14468915343084_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Tack ska ni ha..

Jag ska lägga upp nya bilder om några dagar så får vi se om det hänt nåt.

Själv har jag inte sett karet på två veckor så det ska verkligen bli spännande att komma hem..

Sen har jag lite frågor ang. några koraller men det tar vi sen...

/John

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vilka knappar är du intresserad av Sten?

jag kommer att vara rätt mycket i Luleå i maj så vi kan säkert ordna nåt.

En del saker har jag handlat av Rolle Sofia men det är blandat. Ska åka in dit en sväng imorgon och kolla läget. Nåt kanske kan slinka med hem;)

Kul att du tycker det ser fint ut, jag är rätt nöjd själv.

Jag ska slänga upp några nya bilder snart bara jag får tid men i helgen i alla fall.

Akvariet mådde inte så jättebra när jag kom hem igår.

Det var extremt varmt i rummet och mycket mer vatten än jag räknat med hade dunstat bort men nu är det ordning på torpet och det mesta verkar ha återhämtat sej förutom min gröna acropora som ser hyfsad ut men kunde mått bättre och en sacrophyton som ser lite hängig ut.

En pepparmintsräka verkar ha gått åt, jag misstänker min ganska stora stichodachtyla eller min också ganska stora brittle star grågröna ormstjärna.

Nån som är sugen på en ormstjärna förresten??

/John

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du en korallätare Sofia typ en imperator eller nåt så har jag inga knappar till dej. Jag har bara enstaka frags och du borde skaffa större kolonier till att börja med och flera så att du kan sprida ut dom.

Se till att du får en stor porös bit med många knappolyper på eller flera lite mindre som du kan bryta i många bitar och på så sätt få ett gäng kolonier som får en chans att föröka sej. Då kan du få ett vackert rev även fast du har fisk som äter dom här rackarna. Men då behöver dom rejält stöd såklart...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ett helt gäng med småstenar med Zoanthus på. Som du säger bild 5,14. Vissa bruna/lila, vissa gröna och några oranga..

Bild nr. 15 Protopalythoa vet jag inte riktigt hur jag ska fragga än men du kanske har något förslag.

Parazoanthus de gula knapparna med längre spetsiga tentakler som är väldigt vackra enligt mej har jag också några småspillror av som kanske är intressant..

Har du något kul att byta med Sten:ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har några fraggar och en del mindre fragment som du gärna får ta om du vill och tycker att det är något att ha.Var bor du ? Gå in på Hitta.se och slå in mitt namn så ser du var jag bor för vi bör väl träffas för det hela.

Sten

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jag slänger upp två bilder på revet från samma vinkel som tidigare. Få se nu om det hänt nåt:)

post-3561-14468915516566_thumb.jpg

andra hållet..

post-3561-14468915516746_thumb.jpg

Här är en bild på min xeniafrag som drev runt i karet en vecka. Den var bara 2cm men nu har den tagit sej ordentligt. Riktigt härlig korall även om den verkar sprida sej som ogräs..

post-3561-14468915516899_thumb.jpg

Och så en bild på nyförvärvet som är och stör en liten knappkoloni. Underbar firre:ler:

post-3561-14468915517101_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den lilla fina acroporan tror jag inte pallar konkurrensen med de stora knapparna. Dom sträcker på sej ordentligt och grenarna på acroporan vitnar mer och mer där dom kommer i kontakt med knapparna, som är av släktet Protopalythoa om jag fattat rätt. Dom ska visst ha ett extremt starkt gift har jag läst i Daniel Knops bok om saltvattensakvariet-bok

Någon som kan bekräfta eller dementera. Hursomhelst blir det handskar på när jag ska fragga..

post-3561-14468915517291_thumb.jpg

Dessa skivisar kan jag fragga på när som helst om någon är sugen. Dom sprider sej fint och verkar trivas kalas. Jag tycker att dom börjar bli stora och många men det är bara kul ju:nöjd:

post-3561-14468915517439_thumb.jpg

Kommentera gärna. Det blir så tråkigt annars:smiley5:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...