crille Postat 28 april 2008 Dela Postat 28 april 2008 har en 200l tunna i plast som fungerat som regnvattentunna utetänkte använda denna till ett vattenbyte, nån som vet nåt brasätt att rengöra den, ser inte grann ut i botten alger o annat bös.nån bra kemikalie kanske? eller är det skrubba som gäller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 28 april 2008 Dela Postat 28 april 2008 Skippa den tunnan, tänk så mycket tung metaller som passerat den. Riskera inte ditt fina kar för en gammal regnvatten tunna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 28 april 2008 Författare Dela Postat 28 april 2008 nä, du kanske rätt dumt o vara dumsnål bara så svårt och få tag på stora kärl! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 28 april 2008 Dela Postat 28 april 2008 Jag tror Överskottsbolaget har stora tunnor! Vet dock inte hur stora! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 28 april 2008 Dela Postat 28 april 2008 Gå in på Jula's hemsida och sök på tunna. Där hittar du en på över 200 liter för under 200 kr. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 28 april 2008 Författare Dela Postat 28 april 2008 tackar för tipsen, får bli en ny:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 22 juni 2008 Dela Postat 22 juni 2008 Crille, köpte du en sådan där tunna på Jula?Jag funderar på att köpa en också men skulle vilja montera någon slags kran i botten så man lätt kan tappa ur osmos vattnet.Något bra förslag på vad man använder och hur man får detta tätt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 22 juni 2008 Författare Dela Postat 22 juni 2008 jag hittade en bra tunna på lantmännen 240l finns en mindre oxå, och där fanns faktiskt grejor medom man vill ha avtappning, har inte använt dom dock! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 22 juni 2008 Dela Postat 22 juni 2008 Okidoki, då skall jag kolla Lantmännen i veckan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jorgas Postat 22 juni 2008 Dela Postat 22 juni 2008 Crille, köpte du en sådan där tunna på Jula?Jag funderar på att köpa en också men skulle vilja montera någon slags kran i botten så man lätt kan tappa ur osmos vattnet.Något bra förslag på vad man använder och hur man får detta tätt?Jag köpte en sån tunna och det följde med kran och tätningar till den om man vill göra som du funderar på. Jag har själv inte använt kranen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.