metcrue Postat 28 september 2004 Dela Postat 28 september 2004 Så jäkla snyggt Wrang,om jag nu mot all förmodan skall ha sump så vet jag vad man har att leva upp till. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aengus Postat 28 september 2004 Dela Postat 28 september 2004 ojojoj!! Hitech Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 28 september 2004 Författare Dela Postat 28 september 2004 Tack alla ja jag känner mig kanon nöjd!!Nope ingen DSB i detta akvarium.Det lilla facket i sumpen på vänster sida är min osmosvattendel på 30liter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jorgas Postat 28 september 2004 Dela Postat 28 september 2004 Kanonsnyggt!! Så vill jag också ha det. Får väl ha det här som förebild när man byter till större kar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Centurion Postat 28 september 2004 Dela Postat 28 september 2004 Väldigt bra ordning och reda! Säkert funktionellt också, sånt vet ju inte jag som nybörjare dock Föredömligt att dokumentera och lägga ut för allmänheten! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Marcus Postat 28 september 2004 Dela Postat 28 september 2004 Himla snyggt gjort wrang...en liten fråga bara, hur mycket har det kostat allt som allt.?Mvh / Marcus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Roger_w Postat 28 september 2004 Dela Postat 28 september 2004 Hejsan!Tjusigt, du ska inte sälja det ./Roger Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
elNico Postat 28 september 2004 Dela Postat 28 september 2004 WOW!! Läckert.....vill ha! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Niclas Postat 28 september 2004 Dela Postat 28 september 2004 Mycket Tjusigt!!!! Nästan som en cockpit i en 747 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
elNico Postat 28 september 2004 Dela Postat 28 september 2004 Mycket Tjusigt!!!! Nästan som en cockpit i en 747 Vill ha det till en JAS! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
zippo Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 jo kanon bra ,det ända jag ser problem med är att uttagen är öppna "ejfuktskyddade" ,men säkert ingen fara . nu är det ju bara att hoppas attdu kan ha något levande i karet okså denna gång ,hoppas på det bästa! lycka till nu ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
HyperBamse Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 Hmm..... tror nästan att du inte kan få mer beröm nu men jag måste hålla med alla om att du är ett bra föredöme iallafall..... shyst ide med uttagen, en liten fråga bara: ska du koppla alla uttagen till och samma sen???? isåfall kommer inte proppen att gå ganksa ofta då????hoppas att du blev nöjd iallafall....ser så ut.... men vi vill nog alla se hur allt blev till slut ochjag menar då hela möbeln med akvariumet startat och i full gång =)ps du gör nog mig som många andra lite sugna på att bygga om =)MVHTomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 29 september 2004 Författare Dela Postat 29 september 2004 Nope jag vill ej sälja detta. Skulle säkert kunna få det samma igen men nej nu har jag snickrat klart hemma.Hmm kostnaden vill jag nog ej tänka på, men skulle nog kanske kunna räkna ihop allt att den kostat 3000-3500:- inklusive alltSump, rör, uttag, kabel, PLCJag har även motnerat in en pax fläkt så jag har ett övertryck med luft under bänken och så vädrar ut det helaNja jag har ju alla uttag på samma grupp som sovrum och vardagsrummet men har inte råkat ut för några proppar som gått.Uttagen var det samma som innan fast då mer med olika grenuttag etc Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jower Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Ser riktigt riktig bra ut!Du har väll kopplat in en jordfelsbrytare? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 30 september 2004 Författare Dela Postat 30 september 2004 Ser riktigt riktig bra ut!Du har väll kopplat in en jordfelsbrytare? Tackar alla.Nope jag har ej kopplat in någon JFB då jag läst att den ej funkar utan jordade uttag men har luskat lite mer utav kollegor som säger nu att den funkar!???Så vet ej verkligen hur den gör det eller inteFår leta mer ang detta så att alla vet klart ifall den funkar... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
xedar Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 sjukt snyggt!! du måste älska ditt meckande!! Hur mycket tid och pengar lägger du på teknik ??? måste åså börja bygga om och göra större snart.. bygga karet är ju halva nöjet . Mvh Mikael Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Centurion Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Håller med, mekkandet och planerandet är det roligaste Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 30 september 2004 Författare Dela Postat 30 september 2004 *flinar*ja det är som en sjukdom. Jobbar som service tekniker på Arla så teknik intresserad ja det är man.Tex vi gör ju juice här i stan, när man kommer ut i affären så står man och vänder och vrider på paketet å ser så att det ser bra ut.-hmm, vad paketerna ser dåliga ut. Sneda flikar eller korken sitter schevt...När jag var hos naprapaten idag så skulle jag ligga ner på brittsen i 20minuter innan, fanns inte mycket att göra kolla på så då låg man å kollade på armaturen i taket (elektriker skada oxså), zoomade in med ögonen å wow de använde ju T5 lysrör... Eller då man gått in i affären då de byggde om å kollade mer på el installationen än att handla mat etcSå nått sjuk är man ändå då man jobbar med något så ser man annat som andra ej skulle lägga märke till *asg* Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
xedar Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 haha ja det är ett handikap att va pryl och teknik b*g. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Roger_w Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Handikapp? Är det inte en fördel Ang. Jordfelsbrytare så ska dom fungera utan jord, den mäter strömmen i de två faserna och ser ifall det är skillnad mellan och löser i sådana fall ut eftersom ström försvunnit nån annanstanns. Det är iaf. det jag hört om dom./Roger Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
xedar Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 fördel vet jag inte om jag kan hålla med om.. Det kostar massa pengar och tar all ens tid men men den som har flest saker när han dör vinner! ang jordfels brytaren så behöver man ingen jord för att den ska slå av som Roger sa.Mvh Mikael Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Vet precis hur det är har precis skruvat ner skrivbords bel på jobbet det sitter T5 i den dom får väll klara sig med vanliga lysrör Å alt man ser å kommer över funderar man på om det går att bygga om till karetHåller nu på med att bygga om två amturer som jag har kommit över ska bli MH av dom så småning om Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JFerm Postat 1 oktober 2004 Dela Postat 1 oktober 2004 MorsVet inte om det börjar bli "Off topic" men Jordfelsbrytare har varit uppe tidigare så...Angående Jordfelsbrytare så är det så atti en krets måste det "gå" lika mycket ström tillbaka till vägguttaget som till belastningen (tex. lampan). All ström tar alltid den kortaste vägen. Tex. om det blir det en kortis mellan en fas och Nolla så går säkringen! menom det blir kortis mellan tex fas och jord så blir det problem, strömmen kan gå via jord istället, därav namnet jordfelsbrytare. Och då de flesta armaturer är jordade innebär de i detta fallet att de blir strömledande istället och säkringen inte alls behöver lösa ut...Det jordfelsbrytaren gör är att känna av så att det går samma ström till belastningen som ifrån den och om det inte gör det så löser den ut, så i principfungerar den utan kopplad jord då den känner av strömmen mellan Nollan och Fas (inget annat)Om jag förklarat oklart kan jag gärna göra ett försök till, det är ju trots allt Fredag kväll " Friskt kopplat är hälften brunnet" men man kan också dö av ganska små strömmar och det är ganska jobbigt//Jörgen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Driveland Postat 22 oktober 2004 Dela Postat 22 oktober 2004 Hej Christian Vad använde du för typ av färg när du målade invändigt i din bänk? Markus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Schull Postat 30 oktober 2004 Dela Postat 30 oktober 2004 Mer bilder vill vi ha Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.