Gå till innehåll

Wrang´s Bygge av Bänk/Ställning


wrang

Rekommenderade inlägg

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Hmm..... tror nästan att du inte kan få mer beröm nu men jag måste hålla med alla om att du är ett bra föredöme iallafall..... shyst ide med uttagen, en liten fråga bara: ska du koppla alla uttagen till och samma sen???? isåfall kommer inte proppen att gå ganksa ofta då????

hoppas att du blev nöjd iallafall....ser så ut.... men vi vill nog alla se hur allt blev till slut ochjag menar då hela möbeln med akvariumet startat och i full gång =)

ps du gör nog mig som många andra lite sugna på att bygga om =)

MVH

Tomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nope jag vill ej sälja detta. Skulle säkert kunna få det samma igen men nej nu har jag snickrat klart hemma.

Hmm kostnaden vill jag nog ej tänka på, men skulle nog kanske kunna räkna ihop allt att den kostat 3000-3500:- inklusive allt

Sump, rör, uttag, kabel, PLC

Jag har även motnerat in en pax fläkt så jag har ett övertryck med luft under bänken och så vädrar ut det hela

Nja jag har ju alla uttag på samma grupp som sovrum och vardagsrummet men har inte råkat ut för några proppar som gått.

Uttagen var det samma som innan fast då mer med olika grenuttag etc

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser riktigt riktig bra ut!smiley32.gif

Du har väll kopplat in en jordfelsbrytare?

Tackar alla.

Nope jag har ej kopplat in någon JFB då jag läst att den ej funkar utan jordade uttag men har luskat lite mer utav kollegor som säger nu att den funkar!???

Så vet ej verkligen hur den gör det eller inte

Får leta mer ang detta så att alla vet klart ifall den funkar...smiley4.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

*flinar*

ja det är som en sjukdom.

Jobbar som service tekniker på Arla så teknik intresserad ja det är man.

Tex vi gör ju juice här i stan, när man kommer ut i affären så står man och vänder och vrider på paketet å ser så att det ser bra ut.

-hmm, vad paketerna ser dåliga ut. Sneda flikar eller korken sitter schevt...

När jag var hos naprapaten idag så skulle jag ligga ner på brittsen i 20minuter innan, fanns inte mycket att göra kolla på så då låg man å kollade på armaturen i taket (elektriker skada oxså), zoomade in med ögonen å wow de använde ju T5 lysrör...

Eller då man gått in i affären då de byggde om å kollade mer på el installationen än att handla mat etc

Så nått sjuk är man ändå då man jobbar med något så ser man annat som andra ej skulle lägga märke till *asg*

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Handikapp? Är det inte en fördel smiley37.gif

Ang. Jordfelsbrytare så ska dom fungera utan jord, den mäter strömmen i de två faserna och ser ifall det är skillnad mellan och löser i sådana fall ut eftersom ström försvunnit nån annanstanns. Det är iaf. det jag hört om dom.

/Roger

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet precis hur det är har precis skruvat ner skrivbords bel på jobbet det sitter T5 i den dom får väll klara sig med vanliga lysrör smiley17.gif

Å alt man ser å kommer över funderar man på om det går att bygga om till karet

Håller nu på med att bygga om två amturer som jag har kommit över ska bli MH av dom så småning om

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mors

Vet inte om det börjar bli "Off topic" men Jordfelsbrytare har varit uppe tidigare så...

Angående Jordfelsbrytare så är det så atti en krets måste det "gå" lika mycket ström tillbaka till vägguttaget som till belastningen (tex. lampan).

All ström tar alltid den kortaste vägen. Tex. om det blir det en kortis mellan en fas och Nolla så går säkringen! menom det blir kortis mellan tex fas och jord så blir det problem, strömmen kan gå via jord istället, därav namnet jordfelsbrytare. Och då de flesta armaturer är jordade innebär de i detta fallet att de blir strömledande istället och säkringen inte alls behöver lösa ut...

Det jordfelsbrytaren gör är att känna av så att det går samma ström till belastningen som ifrån den och om det inte gör det så löser den ut, så i principfungerar den utan kopplad jord då den känner av strömmen mellan Nollan och Fas (inget annat)

Om jag förklarat oklart kan jag gärna göra ett försök till, det är ju trots allt Fredag kväll smiley1.gif

" Friskt kopplat är hälften brunnet" smiley1.gif men man kan också dö av ganska små strömmar och det är ganska jobbigtsmiley11.gif

//Jörgen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...