Guest Noobert Postat 22 augusti 2004 Postat 22 augusti 2004 Jag hade satt min ljusramp på timer och när den slocknat tänkte jag kolla tillhur mina nyinköpta eremit kräftor mådde.Jag lyste då med en kreditkorts ficklampa jag hade i fickan(en sån med illa starka blå dioder) och hittade en eremit vid en anemon.När jag lyste på den såg jag att anemonen hade helt andra färger och i princip allt levande i akvariet såg mycket bättre ut.Jag vill illa gärna ha sånt ljus fast monterat som kvällsbelysning......Någon som vet vad det är för typ av lampa jag ska haoch var jag kan köpa den? Citera
Dimorb Postat 23 augusti 2004 Postat 23 augusti 2004 Månljus kan ju alltid vara bra att ha.Lyser under natten.Eller vanligt blått actinic rör.Båda kan nog köpas i djuraffärer då simontorp har produkter av båda och den stora massan av affärer är återförsäljare av deras produkter. Citera
Guest Noobert Postat 23 augusti 2004 Postat 23 augusti 2004 okido. tackar.. Får kolla upp om ett månljus ger den effekten jag är ute efter.. Citera
Vitamin Postat 24 augusti 2004 Postat 24 augusti 2004 Jag tror det är en " Coralife Actinic blue" du är ute efter. Det gerett blått ljus i hela karet, med 10 000K. Om du har detta rör igångsamtidigt som din MH-lampa, så kommer korallernas färger att komma framlite snyggare. Du kan även ha det igång på kvällen när du släckt din MH. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.