Gå till innehåll

Elak vitbröstad kirurg...


Botan

Rekommenderade inlägg

Hej allesammans

Nu vet jag inte riktigt vad jag skall göra. Min elaka kirurg (vitbröstad) attakerar alla fiskar jag har i akvariet...så den enda fisken jag ser är hon, sk. Doris. Alla utom min fjärilsfisk. Har provat att ha henne i clown hotell några dagar för att sedan flytta tillbaka henne för att se om hon lungnat ner sig men utan resultat. Fiskar hon attakerar: Dvärg kejsare, imperator, clown och en salarias.

Har ni något tips hur man får den att lungna ner sig. Hon är inte säskilt stor ännu. Vet dock att jag måste byta ut henne när hon blir större...samma gäller imperatorn.

Bifogar bild.

post-3597-14468915498532_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej allesammans

Nu vet jag inte riktigt vad jag skall göra. Min elaka kirurg (vitbröstad) attakerar alla fiskar jag har i akvariet...så den enda fisken jag ser är hon, sk. Doris. Alla utom min fjärilsfisk. Har provat att ha henne i clown hotell några dagar för att sedan flytta tillbaka henne för att se om hon lungnat ner sig men utan resultat. Fiskar hon attakerar: Dvärg kejsare, imperator, clown och en salarias.

Har ni något tips hur man får den att lungna ner sig. Hon är inte säskilt stor ännu. Vet dock att jag måste byta ut henne när hon blir större...samma gäller imperatorn.

Bifogar bild.

hur länge har du haft den? storlek? har du många gömställen? matar du ordentligt? hur stor är imperatorn?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Storlek på akvariet: 260 l, jag har haft den i 3 månader, jag har ganska luftigt i akvariet med många hål och så, matar 2 ggr per dg en dag och en kväll, imperatorn är en liten en. Vad tror ni? Pratade med akvariebutiken och dom sa att jag fick lämna in den och prova med en annan lika dan fisk...vad tror ni om den i´déen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Storlek på akvariet: 260 l, jag har haft den i 3 månader, jag har ganska luftigt i akvariet med många hål och så, matar 2 ggr per dg en dag och en kväll, imperatorn är en liten en. Vad tror ni? Pratade med akvariebutiken och dom sa att jag fick lämna in den och prova med en annan lika dan fisk...vad tror ni om den i´déen?

De är relativt aggressiva och kräver större utrymme än vad du har. Jag tror inte det blir bättre av att du byter den mot en annan. Risken att den nya är stressad och får prick är överhängande. Det är bara att bita ihop eller sälja bort den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Storlek på akvariet: 260 l, jag har haft den i 3 månader, jag har ganska luftigt i akvariet med många hål och så, matar 2 ggr per dg en dag och en kväll, imperatorn är en liten en. Vad tror ni? Pratade med akvariebutiken och dom sa att jag fick lämna in den och prova med en annan lika dan fisk...vad tror ni om den i´déen?

himla svårt att råda..hos mej funkar exakt den kombinationen du har klockrent...men min vitbröstade är väldigt liten o har lagts i sist av alla. Så om du har möjligheten att byta ut den mot en ny, som är mkt liten, men ändå fet o välmående(inte de lättasre att hitta den kombinaionen), så kan de går bra. Kruxet blir nog att hitta just en sån liten...ditt problem nu kan vara att din leucosternon är för stor.

Stenåsa zoo här i varberg råkade få in 10 st vitbröstade, riktigt små, därav mitt tillslag. De va mkt mkt länge sen jag såg så små men ändå välmående. Hittar du inte liknande skulle jag nog också avrått dej.

Mvh

Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...