freeman Postat 26 maj 2008 Författare Postat 26 maj 2008 Den lilla rackaren hade gömt sig i lite Ls...packade undan det som inte skulle rymmas i vår tillfälliga tank...tänkte inte mer på det. Fiskar har ju "försvunnit" för och aldrig funnits. I en back utan någonting i en mörk bastu låg den i över 2 månader. Så när vi skulle börja plasera ut vår Ls i den grymt försenade tanken så spratt det till mellan fingrarna och där var han.....inte nog med detta så när vi skulle ta och snabb starta Zeo med en snygg överdosering så lyckades vi inte få tag i rackaren så vi höll tummarna .....he is still a live..... och han ser ut att må riktigt fint....
freeman Postat 19 augusti 2008 Författare Postat 19 augusti 2008 Nu har vi varit i tysklan och handlat lite färgsprakande koraller. Glada å lyckliga över att hittat så fina å så vackra så satte vi kosen hem. Men tuvär så blev det lite förseningar i vår reseplan och många koraller dog....Ledsna som vi var så rignde vi ner till danmark och beställde lite nya koraller. Några vänner mötte upp Flemming i Malmö och bilade sen upp till kalla Skellefteå. Denna gång gick allt mycke bättre....
_Manne_ Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 det är nu man vill ha Feta bilder.. varför så små ? ser grymt fint ut..mvh manne
-FH- Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 jaha.... *lång suck av förtvivlan* Ännu ett perfekt akvarium.. Insperations källa kommer detta bli sen när jag flyttar till hus.Tack för att ni delar med er av detta extrema snygga kar. MVHFredrik
freeman Postat 19 augusti 2008 Författare Postat 19 augusti 2008 Har försökt att göra dem större men då vägrar den ladda upp.....nå tjuvknep??
_Manne_ Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Har försökt att göra dem större men då vägrar den ladda upp.....nå tjuvknep??inget tjuvknep, men troligtvis blir filen's storlek förstor.. får ju bara vara max runt 135kb.hur förminskar du dom nu ?mvh manne
Sunny Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Mums.. vilket fint akvarium.Var har ni fott tag i de stora fina musslorna.. dregglar Mvh,Sunny
freeman Postat 19 augusti 2008 Författare Postat 19 augusti 2008 En mussla den som syns på bilden hade vi tur å fick tag i från en kille i malmö...vi har köpt alla tre av privatpersoner runt om i landet. hade två till tidigare som bara dog av nån anledning. Men nu är våra musslor stabila och växer fint.
Jaken Postat 20 augusti 2008 Postat 20 augusti 2008 Vad är det för tjusig Acanthurus man ser nere till höger på de två sista bilderna? Kan man få se den närmare?
pepe Postat 20 augusti 2008 Postat 20 augusti 2008 jag håller med - fler bilder och större bilder otroligt snyggt akvarium och jättefina fiskar!
nickej54 Postat 20 augusti 2008 Postat 20 augusti 2008 Ser riktigt fint ut!! Gärna lite närbilder...kanske en sumpbild?
Magnus Postat 21 augusti 2008 Postat 21 augusti 2008 Riktigt fint! Kommer snart vara i världsklass!Handlade ni av Carsten på DecOcean?
freeman Postat 21 augusti 2008 Författare Postat 21 augusti 2008 Tack Magnus Nä det var inte carsten...nästa gång kanske om inte du öppnar snart så kanske jag måste till danmark i nästa göteborgs runda istället för att ta svänga förbi dig å sprätta våra stålar....Det är ju inte riktit fullt än.....så vänta inte förlänge med öppnandet Magnus
Magnus Postat 22 augusti 2008 Postat 22 augusti 2008 Tack Magnus Nä det var inte carsten...nästa gång kanske om inte du öppnar snart så kanske jag måste till danmark i nästa göteborgs runda istället för att ta svänga förbi dig å sprätta våra stålar....Det är ju inte riktit fullt än.....så vänta inte förlänge med öppnandet Magnus Hot eller löfte... ha, ha... Vi skyndar långsamt!Kan det bli fullt i ett akvarium?Det vore väldigt trevligt med ett besök!
freeman Postat 22 augusti 2008 Författare Postat 22 augusti 2008 Tack Thomas...du har tuvär snyggare än oss än så länge....Vi försöker att ändra det så laddar nu för nästa shopping runda... så vänta bara Snart ska ni få lite fler bilder.Magnus du får ta det som ett löfte tror jag....väntar på en första biljet på öppnings dagen......
freeman Postat 10 september 2008 Författare Postat 10 september 2008 Nu har vi handlat hem lite mer go bitar...från lite varstans....en del var kanske mer pris värda än andra ja ni vet ju hur det kan vara.....
havre Postat 10 september 2008 Postat 10 september 2008 Well done Free-manVart har ni varit och länsat? Jag gillar den röda echniopora, tycker de är lite underskattade. (Säger han som inte har en själv)Hehe, ser nog preparaten bakom karet i bild 2, dopningshyllan?
freeman Postat 10 september 2008 Författare Postat 10 september 2008 jo lite doping har jag ......har handlat i tyskland, danmark och lite från en kille här på sg....har på så sätt fått lite av varje i olika storlekar..
havre Postat 10 september 2008 Postat 10 september 2008 En långresa med andra ord! Skulle också vilja se vad de har ett erbjuda i das Fatherland.Synd att inte blue facen kom med på någon bild , för visst hade ni en sån?
freeman Postat 10 september 2008 Författare Postat 10 september 2008 Jo...vi hade. Vi skulle sälja dem för att vi hade lite problem med våra kjesare i burken och våra koraller så vi bestämde att båda skulle veck. Sen var det en kille från södra sverige som ville köpa båda så jag skickade dom. Men på något magiskt sätt så hade dett läckt vatten från påsarna och han fick döda vackra fiskar ingen rolig affär....
havre Postat 10 september 2008 Postat 10 september 2008 De mumsade på dem helt enkelt?Usch usch....riktigt tragisk historia..
Rekommenderade inlägg