Gå till innehåll

koralia 3 problem


ExCeed

Rekommenderade inlägg

Jag har också koralia 3, men kan dock ej minnas att jag har några små plast skivor i min.

Kan de möjligtvis vara sk. glidplattor och ska sitta på ömse sido om rotorn på axeln??

Förutsatt att de är runda med hål i mitten förstås.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skivor?

Kan inte minnas att jag sett sådana när jag plockat isär mina, däremot så sitter där 2 plastbrickor på axeln på var sida om magneten till propellern, kanske dom du menar?

Jepp, precis så :) en svart och en vit :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fint, nu tappade jag "topplocket" och axeln gick av! förbannat oxå! Är den gjord av nått keramikliknande material!?

Hoppas superlimmet håller!

Surt. Det är någon sorts keramik/komposit, tror inte det kommer bli bra med superlim dock, prova kan du ju alltid göra.

Annars så har nog dom flesta butiker som säljer pumparna möjlighet att skaka fram en axel som reservdel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Surt. Det är någon sorts keramik/komposit, tror inte det kommer bli bra med superlim dock, prova kan du ju alltid göra.

Annars så har nog dom flesta butiker som säljer pumparna möjlighet att skaka fram en axel som reservdel.

Tja, vi får se, axeln är hel nu, men det återstår att se om den håller när man slår igång pumpen sen. Grejen är att axeln sitter fast i den främre buren, så man måste nog beställa hela den grejen. fan fan...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du behöver bara beställa en ny impeller axel, inte hela 'främre buren'. Förmodligen går det att limma den du har men nästa gång du skall plocka isär den igen så upprepas det. De där axlarna är riktigt tunna och tål inte någon åverkan.

Just nu kör jag min ena Koralia 3 pump helt utan axel, men varje gång jag bryter strömmen så måste jag 'hjälpa igång' impellern igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du behöver bara beställa en ny impeller axel, inte hela 'främre buren'. Förmodligen går det att limma den du har men nästa gång du skall plocka isär den igen så upprepas det. De där axlarna är riktigt tunna och tål inte någon åverkan.

Just nu kör jag min ena Koralia 3 pump helt utan axel, men varje gång jag bryter strömmen så måste jag 'hjälpa igång' impellern igen.

Hm, får kanske göra det då, tycker den låter så jävla mycket utan axel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...