Guest Soffis Postat 24 augusti 2004 Postat 24 augusti 2004 Jag är mäkta imponerad av alla som bygger akvarium och tillbehör på egen hand... Hur har ni lärt er hur ni ska göra? Det skulle ju t.ex inte vara så kul med flera hundra liter vatten ut i lägenheten...Är ni ingenörer allihop? Citera
Roger_w Postat 24 augusti 2004 Postat 24 augusti 2004 Mmm....jag skulle också vilja våga mig på att bygga själv, men...tummen mitt i handen och ingen lokal att bygga i Citera
wrang Postat 24 augusti 2004 Postat 24 augusti 2004 Ja du man får lita på sina tallanger.jag har lärt mig med att kolla på nätet läsa vad andra gjort å framförallt kolla på andras byggen.Nu efter många byggen utav olika ställningar så tror jag att jag äntligen fått med allt.Sitter med fasit i hand men ändå så vet jag ej hur många uttag jag skall bygga in i ställningen. Inte hadde man trott att det går åt så många uttag för att driva karetSkummareluftpump ReturpumpStream pump 2st små pumpar UV-cUV-c pump Ozon strömkälla Doserpump x2 Lysrör x 7OsmosvattenpumpTotalt redan uppe i 19st uttag. Citera
Guest Soffis Postat 24 augusti 2004 Postat 24 augusti 2004 Gör du eldragningar o sånt själv också? Citera
jimmy Postat 24 augusti 2004 Postat 24 augusti 2004 Man har det i blodet . Oftast är det lättare än man tror men är man inte säker på sin sak så ska man inte börja med att limma ett kar på 400 liter för det är mycket vatten när det kommer på golvet Citera
Niclas Postat 24 augusti 2004 Postat 24 augusti 2004 Har just limmat ett refugium i Plexi o byggt om sumpen mm. Det finns inget som är så härligt att gå upp 10 ggr på natten för att kolla eftersom man tycker att man "hör" nåt konstigtHemmabyggen är jättekul men en pina för nattsömnen Citera
Schull Postat 24 augusti 2004 Postat 24 augusti 2004 Wrang! Du behöver väll inte ha ett separat utag till varje lysrör?/Lasse Citera
jimmy Postat 24 augusti 2004 Postat 24 augusti 2004 Med mig är det tvärt om har jag limmat karet själv som jag håller på med nu så vet jag att det är riktigt gjort å litar mer på det än om nån annan skulle göra det. Citera
aengus Postat 24 augusti 2004 Postat 24 augusti 2004 jag kollar 10 ggr om natten rätt att det är ett "fabriksbyggt" kar. snacka om nojja//aengus Citera
wrang Postat 24 augusti 2004 Postat 24 augusti 2004 Gör du eldragningar o sånt själv också? Ja det gör jag, ÄR utbildad Elektriker. All eldragning skall hanskas med största försiktighet så är du osäker låt en fackman utföra jobbet.Wrang! Du behöver väll inte ha ett separat utag till varje lysrör? En till varje drossel Citera
jannemannen Postat 25 augusti 2004 Postat 25 augusti 2004 Wrang. Har du verkligen 1 uttag till varje drossel/lyrör ? Ärinte det lite onödigt ? Eller kör du med 7 st olikatimers/lystider ?Mvh/Janne Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.