Gå till innehåll

Vilket osmosfilter ska jag köpa?


kjaer

Rekommenderade inlägg

Sitter och funderar på samma för det dunstar så galet mycket och det lutar åt AquaticNature standard 60GPD/240L/Dygn för 895:- plus möjligtvis ett silikat filter. Var ju lite nice med de nya inkappslade med det lär väl ta ett tag innan man ser dem i handeln.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har också funderat på ett Aquatic Nature... Annars var det här ju billigt, men det tar inte bort silikat. http://www.aquaristic.net/shop.php/sid/ace515345370f0d1fdafd847efb75e0a/cl/details/cnid/15243fb6dfb114eb8.69253487/anid/86b468ce21f550ea9.13933261/Aqua%20Light%20RO%20Picobello%20190%20l_day/

Egentligen spelar det inte så stor roll om det tar bort silikat eftersom jag inte har något saltvattenskar än. Orsaken till att jag köper ett är att mitt vatten innehåller något skumt som fiskarna inte gillar.

Går det att köpa silikat filter seperat senare när jag har skaffat saltvatten?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst vill jag helst köpa från svenska handlare, men jag ska också beställa en CO2 anläggning och den finns tyvärr inte att köpa här i Sverige. Vad bra att man kan köpa silikat senare.:) Tror det blir ett picobello.

Har förresten en annan liten fråga. Hade tänkt starta ett saltvattenskar på 60-100 liter när jag får råd. Har en liten kub på 30x30x30 cm. Skulle den passa bra som sump till ett kar i den här storleken?

Tack för hjälpen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...