Gå till innehåll

Någon som har testat T5 8tube-1000


Dimorb

Rekommenderade inlägg

Jag har en sån...

Sen vet jag inte hur mycket jag kan recensera den egentligen, har inte så mycket erfarenhet av T5 att jämföra med.

Lysrören som kommer med är lite sisådär, 14k men känns rätt gula o fula.

Jag har inte hunnit plocka ihop nån ljusmätare vilket skulle behövas så jag kunde jämföra med en 2rörs armatur jag har.

Min armatur hänger över en fraggtank som är bara 30cm djup så därav investerade jag inte i nån dyrare armatur(behövs inte så mycke tryck).

Den blir dock riktigt varm om man har skyddsglaset på och alla 8 rör igång, lite för varm misstänker jag(man tappar verkningsgrad och livslängd på rören).

Jag kan skriva lite mer i min fraggtankstråd bara jag fått fram lite prylar(mätare nya rör osv).

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

NiXon skulle du rekommendera den om man bytte ut eller köpte till 20000K rör? Eller är ljuset så pass gult att det inte funkar ändå?

Trycket i rören skall ju inte spela någon roll. Det är ju 39 watt och det är det ju oavsett vilken tillverkare det är.. eller??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag känner mig tveksam till rören då man kan se nån form av pulverrest som ligger i rören och ändorna på vissa är lite mörka(känns som lite bristande kvalite).

Rören gör skillnad, det är inte bara watten man skall stirra på. Läs på lite om grunderna med belysning så kommer du att hitta både de ena och de andra som påverkar.

När man köper en 8rörs ramp för 2 papp så kan man nog räkna med att rören inte är dom bästa, dom flesta andra tillverkarna tar lika mycket för endast 8rör.

Så rampen är löjligt billig.

Brister med rampen är dock att den inte har individuella reflektorer och rören sitter för nära för att instalera några såna. Jag tycker att min 2 rörs ramp med reflektorer ger lika mycket synligt ljus som om jag har 4 rör tända på aquastyle rampen.

Jag saknar även fläcktar i rampen, men det är något man kan åtgärda.

Annars så är rampen snygg och har en rätt smidig upphängning, den får även ett pluss för brytarna.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...